lördag 27 september 2008

Äntligen lite backsquats igen!

Nu när jag ska börja följa wod:arna igen,så ska jag efter behov lägga in lite ME träning. Behöver bli starkare, speciellt i underkropp.

Idag blev det iaf backsquats 5x80 5x90 5x100 5x105

Kändes riktigtbra, tror jag har kört backsquats 1 gång sedan i våras. Fronsquatsen har hjälpt till lite där.
Jag brukar vara tveksam om djupet på mina backsquats, men la en stepbrädamed en liten kudde på under så att jag var säker på att jag hamnade höftled under knäled.

Sen blev det dagens wod:

Four rounds for time of:
Run 400 meters
50 Squats

Tid:11:40min

Löpningen gick bra, tog cirka 6:30min. Att squatsen tog 5 min var däremot illa, får väll skylla på backsquatsen innan ellernått... Däremot känner jag på mig att jag inte kommer kunna gå normalt på någradagar :)

Inga kommentarer: