tisdag 14 oktober 2008

DL samt MU

Började med deadlift

3x110
3x120
3x110
3x110

Hade kunnat gå tyngre, men jag filmade setet på 120 och det såg inte bra ut. Det jag missar på(som jag känner till sedan innan) Är att jag inte klarar att hålla ryggvinkeln när jag extenderar knäna i starten. Vet inte hur jag ska göra för atgärda det... Har testat att börja på lättare vikter och jobba uppåt succesivt, men så fort jag passerar 120 så börjar de se ut så igen.

Körde lite MU, var tvungen att testa deadhangs då jag inte har kört dem sen manchester. Inga problem med fulla reps, har däremot en del att hämta i teknik. Jag har en tendens att fladdra en hel del med armbågarna och muskla mig igenom.
Dum som jag var så tejpade nte handlederna, även om jag gjorde ca 15 totalt, härligt med skavsår. Imponerad av alla som klarar att köra dem utan tejp, pansarhud!

Inga kommentarer: