fredag 13 augusti 2010

Lätt övertränad PR ändå!

Vaknade tidigt idag utan att kunna somna. Det brukar vara ett tecken på att jag har fått lite för mycket av det goda(träning alltså). När jag väl somnade om så skulle jag upp 30min senare, dumt det där med att man måste arbeta. Hur ska man bli stark då?

Träning med Marina på CFN senare iaf. Kände mig lite allmänt trött och sliten i benen.

WU
Rickards WU exlusive MU(väldigt elaka sår på handlederna från gårdagen)

Träning

Zerchersquats 31x1 90%x5x4

70kg 75kg 70kg 70kg

70kg kändes lite lättare än vad det kändes senast. 75kg hade dock inte varit någon 90% nivå. Tappade inte känseln i tummen den här gången iaf.

Bulgarian splitsqutats 1011 80%x5/5x2 vila 60s mellan varje ben

Valde att lyssna på kroppen lite så jag skallade ned den här biten lite, både vikt och set. 22kgx2 bägge seten.

Kontinuerliga thrusters 60kg 80%x3 vila 2min

10 10 7

Första setet riktigt lätt, andra närmare 90%, sista 80% igen. Lätt, men slarv med tekniken hamnade fram på tårna vissa set.

21-15-9 reps på tid med 10kg viktväst av:

Jumping pullups
thrusters 40kg
situps

Tid:7:29min PR (8:02min senast)

Körde på mycket tuffare tempo idag, thusters fokus på så obrutet och obekvämt som möjligt och det lyckades jag med. Senast var det endast tufft för benen med viktvästen nu var pressen också tuff.
Jumping-PU råkade göra lite tuffare genom att ha räcket i handledshöjd istället för 8cm under handled som senast. Obrutna ändå.
SU lätta.
Kul att slå gamla rekord även då man inte känenr sig i toppform, men det är väl lite vad crossfit handlar om?

Kosten
11.00 rörlighetsträning
11.45 3 ägg,vitkål
14.30 Träning
15.40 Brownie,vispgrädde,morötter,kycklingklubba,kycklingvinge.
19.30 500g köttfärs,blandsallad,gräddfil,ost,2 glas rött

Inga kommentarer: