torsdag 12 augusti 2010

Backlever-rookie och revansch!

Ganska sliten idag, mycket göra och kort med sömn os.v. Då finns det ju bara en sak att göra för att få igång energin, träna!

WU
Rörlighetsträning, Rickards-WU, mini-FS 2:37min PR! Jag är ingen Rickard än, men det kommer! Han gjorde den på 1:41min idag och då tappade han ena skon mitt i!

Träning

Backlevers 90%x6 vila 60s

Ja senast sa Schmicke något i stil med: Ja, det gick ju inte alls! Idag en månad senare var det andra gången jag gav mig på dem och det gick mycket bättre redan på första försöket. Lite svajigt, men hey det är faktiskt bara andra gången i mitt liv jag gör dem! Rätt nöjd!



Strikta MU med 10kg viktväst

2 2 1 1 2

Gick mycket bättre än senast första 2x2 riktigt lätta, drog lite fel på påföljande singlarna därför testade jag inte ens att göra 2 på dem, ville behålla 90% nivån. Sista 2 hyfsat lätta igen.

Strikta viktade 31X0 PU 90%x10, x5, x1x3 vila 2min

10kg 25kg 40kg 44kg(missade med 5cm) 40kg

Ganska exakt lika tungt som senast, väger lite mer nu så man får väl sedet som en liten ökning kanske?

Ringrows 90%x4 vila 2min

12 10 10 7

Sista setet körde jag väldigt långsam excentrisk fas, jag har blivit starkare här kul!

Sen revansch på cirkeln som jag och Jon körde för en månad sedan.

3 varv på tid av:

8 MU övergångar
300m rodd
10 HSPU 5cm ext.ROM

Tid:13:18min PR(14.05min senast)

Nöjd med tiden då jag inte bröt seten lika mycket idag som senast. Var endast de 2 sista repsen på HSPU som blev singlar.

Kosten

11.00 Rörlighetsträning
12.00 3 ägg, 3 morötter
14.30 Träning
16.45 vitkål,1 morot,brownie,vispgrädde,2 ägg
20.30 500g köttfärs,blandad sallad,gräddfil,ost

7 kommentarer:

Jon sa...

Kompis det går bra nu!

Bra tid på metconen, men grymmast av allt du är ju en sån där gymnast nu, baksida lever eller vad det nu heter? Gissar att Schmickes ord har ekat i bakhuvudet i en månad och att du var tvungen att bli av med dem?

David Englund sa...

En tjock gymnast om något kanske :)
Jepp, var så bedrövad av mina senaste backlevers att jag nästan tänkte hoppa dem idag, men det gick ju!

Anonym sa...

Grymt med lever, skulle du se mina försök skulle du skratta ihjäl dig..
En fråga, är det inte lite tråkigt att köra om samma pass? Metcons menar jag då.
Jag känner oftast att man vill ta revansch snabbt, men sen att göra det så snart igen känns lite boring.. :P
PS. Sjukt vad mkt snabbare du blivit i DU som sagt, först till sub 1´30 är alltså målet? ;)

Charlie Palmblad sa...

Grym backlever, gungande backlever ;)

David Englund sa...

Chris:Så ofta kör jag inte igenom denm faktiskt, var fjärde vecka har det ju ungefär blivit. Tycker att det är kul att se hur programmeringen fungerar.
Haha aldrig att jag tävlar mot dig i DU's, jag står kvar vid min ståndpunkt att hopprep är för flickor :P

Charlie:Thanx, synd att jag inte har lika lätt för marklyft och OL bara..

Anonym sa...

Jo det är ju sant, 4v är förvisso rätt långt.
Hahaha, va fan då ska vi köra en bänktävling då eller varför inte clean and jerk? (ja jag är nöjd som en liten pojke med en ny iPad eller nåt).
Fast, jag tänker inte tävla i något med kroppsvikt, ringar, löpning, rodd eller annat flåsigt. Hmm, bänk eller C&J it is! ;)

David Englund sa...

Vi kan köra 30 squatclean&Jerk på kroppsvikt på tid? Deal? Vinnaren får Megan? ;)