torsdag 5 augusti 2010

Inte supertaggad, men det går att pressa sig lite än då!

Delade upp dagens ben-fokuserade pass i två delar som senast

Del 1
Uppvärmningen och rörlighetsträningen var jag ju tvungen att ta utomhus då lite sol faktiskt tittade fram idag.
Öva handstående vilket gick riktigt bra även fast jag inte har kunnat göra det på några veckor p.g.a. vä.handled, headstand(läskigt att kicka upp till).

Fortsatte inomhus med långsamma Frontsquats med paus och smala OHS.

Träning

Snatchbalance X212 80%x3x5 vila 2min

60kgx5


Försökte att dyka snabbare in under stången idag, och pushpressa den mindre. Det som händer då är att jag inte öppnar höften ordentligt. Klurigt.

Frontsquat 4242 90%x5x5 vila 2min

60kg 70kg 70kg 70kg 70kg
60kg lätt, 70kg riktigt tungt med tempot. Sista 2 seten blev tempot 4212

vila 2 timmar

Del 2

Highbar backsquat 32X0 90%x20x3 2,5min vila

45kgx3

Vet hur hemska de här 20 repparna är, men valde att inte vara så bekväm så jag höjde till 45kg istället för 40kg som jag har kört på förut. Plågsamt som vanligt, men bra 90% nivå.

Boxjumps 60cm 20 obrutnax3 vila 2min

Har kört på 45cm tidigare, men valde att höja till 60cm. Första varvet 15-5, andra 16-4 och sista 20. Sakta men säkert så går hoppandet framåt.

Sen var det egentligen tänkt att jag skulle köra det här igen:

3 varv av:

2x50m backlöpning med viktväst 18kg
4 tabataronder knäböj med viktväst 18

Men vid första löpningen så gled jag i leran/gräset så det fick istället bli:

Tabatasquats med 18kg viktväst

8x20sek/arbete 10sek/vila

16 15 15 14 13 13 14 14=112 knäböj totalt

Rätt nöjd med siffran då det var fullt djup och fullt extenderad höft på alla knäböj. Det går ju att göra BW-övningar även om man skulle gå upp någon viktklass :)

Lite störigt är att jag senaste dagrna när jag har kört samsonstretch, känt en liten stelhet i höger iliopsoas. Påverkar dock ingen övning än.

Kosten
14.30 Träning
16.00 Brownie,vispgrädde,äpple,morot,vitkål
20.00 2 avocados,3 hg räkor,600 g revbensspjäll,vitkål,morötter,pavlova(en sorts marängtårta)
22.00 cashew och pekanötter

2 kommentarer:

Jon Ivmark sa...

Jisses, hur lång tid tar dina pass egentligen? Jag skulle säga att det är väldigt mycket viktigare att vara snabb ned i botten än att öppna höften helt i SB. Men du kanske ska testa med en grundare inledande dip?

Jag hade förresten aldrig klarat det där passet så kort tid efter marklyftshelvetet, så du verkar helt klart tåla den typen av överbelastning bättre.

David Englund sa...

Del 1 typ en 75min totalt och del 2 60min, så träningen mumsar upp en del tid.

Mängdträningen har dock gjort att återhämtningen har blivit bättre, benen helt ostraffade idag faktiskt.

Tänkte också på en grundare dip, men som sagt då öppnar jag inte höften och "skuttar" under stången. Jag får se hur rycken går imorgon utvärdera därefter.