lördag 28 augusti 2010

Strikt överkroppsstyrka

Träning Fredag 27/8

Grace och benböj kändes inte aktuellt då jag fortfarande fullt påslag i nästan all muskulatur runt höger höft.

Det fick bli lite ringlek på vinden istället.

A.Backleverx5 vila 60sek mellan varje



Höll mellan 5-15 sek varje gång i horisontellt läge. Kändes mer stabilt idag inte lika svajigt. Handlar mycket om att få till rätt spänning i kroppen. Försökte dra mig upp till hängande upp och ned igen med rak kropp sista omgången. Det gick inte så bra...

B.30 strikta muscleups på tid 9:05min

Det där med att pacea sig och MU går inte ihop för mig. Inledde med 5-4-3 inom loppet av 1,5min. Resten blev ett gäng singlar som slet av rätt mycket hud från mina handleder. Har film på passet, en rätt tråkig sådan så den visas inte här :)

C1 Ringdips 1113 utåtrotation av underarmar och axlar i toppen. 90%x3

7 5 4

Bra övning

C2 Ringrows 11X0 10x3

Också en bra övning

Hoppas på att höften tål tufft arbete i veckan som komma skall.

4 kommentarer:

Rickard sa...

Nästan lite skräckfilmskänsla över det klippet :) snyggt!

Joel Krigström sa...

Ha ha, tänkte skriva samma sak som Rickard. En riktig tortyrkammare:=)

Jon sa...

Håller med Rickard, jag satt och bet på naglarna under skräckscenen, väntade på en man med lie och mask.

Dock mycket fin lever!

David Englund sa...

Hehe,speciellt stillbilden! Lite terror på elmstreet över det på något sätt :)
Kanske borde ha postat MU-filme då hade man ju fått med lite blodoga sår till skräckfilmstemat!