torsdag 9 september 2010

Bara ett pass av två, men iaf ett PR!

Trött och sliten i överkroppen. Vet inte riktigt varför, hade ju en hel vilodag igår! Kom i säng sent dock så det kan vara det.
Hade dubbelpass inplanerat idag, men bestämde redan innan att lyssna på kroppen och se hur det kändes.

WU
Rörlighetsträning, lite oHS och snatch deadlift, snatch 30-40kg

Träning

Snatch 80%x1x3 2min vila

55kg 60kg 65kg

Hur lätt som helst! Perfekt 80% nivå! Ska bli kul att fokusera lite mer på det här efter tävlingen. Jag har kommit på att alla andra övningar man gör bara är assistansövningar för Rycket. För ryck är väl det enda som räknas? :)

Clean&Jerk 80%x1x3 2min vila

65kg 75kg 85kg

80kg hade troligtvis varit en bra 80% vikt då knäböjen på 85kg inte bara flög upp. Stötarna kändes halvbra, måste vara mer aggresiv med armarna.

Sen skulle jag egentligen ha kört en AMRAP med cleans, burpees och DU´s som jag har kört 2,5ggr förut. Fick ett OK av Rickard att köra ett ännu vidrigare pass som det var länge sedan jag körde.

Elizabeth

21-15-9 reps på tid av:

Clean 60kg
Ringdips

Tid:9:26min PR



Finns inte så mycket att säga, vidrigt! Känns inte som jag är i någon metabol form alls. Fick bryta ringdips mer än vanligt bara för att andas.
Tror dock inte att jag kunde paceat mig bättre, fick aldrig någon totalfailure i benen som jag brukar få vid så här tunga sittvändningar i en metcon.

Vila 2 timmar

Skulle egetnligen kört en AMRAP med viktvästlöpning och tunga KB pushpressar. Hoppade lite DU.s under uppvärmningen och kände mig mig lite vek i ena fotleden och allmänt otaggad. Körde bara mini flight simulator, behöver öva DU's då jag har haft en paus på ngra veckor från det.

Kosten
12.00 Träning
13.00 Brownie,vispgrädde,ett svenskt äpple
16.00 Ostkaka,vispgrädde,hemmagjord jordgubbssylt,morötter, handgjord choklad
19,00 500g köttfärssås, rivet vitkål lite mer handgjord choklad

6 kommentarer:

Bear sa...

Härligt med sub 10! Jag har tänkt på den där i ung 2 år nu, så det kanske är dags för mig med ;)

Martin Altemark sa...

Björn har säkert tänkt på att göra den sub 5 alltså. man ska tänka. Det blir man stark av.

David Englund sa...

Haha, ja det där med att tänka är underskattat! En riktig klassiker den där kommentaren på Arlanda :)

marcusherou sa...

Haha du kunde alltså inte låta bli henne. Bra jobbat nära din drömgräns, sub 9

marcusherou sa...

Tittade igenom filmen nu. En sak som slår mig är att du vilar länge. 21s första brytet tex. (29s aktivt + 21s vila).

Tror du kan spöa din tid bara genom att pacea ner lite typ 5or första varvet sen treor rätt igenom med kortare vila i X s eller X andetag. Första gången jag fick en OK tid var när jag paceade om.

Mycket fina squat cleans förresten, såg lätta och "behagliga" ut.

Du kan lätt sänka den med en minut. Allt handlar om att göra andra varvet psykiskt uthärdligt. Det går åt så mycket tid att titta på stången och gräma sig typ Linda Style.

Om pulsen är under 170 så vilar du ju ;)

marcusherou sa...

Eller så gör man som Jonas och kör varje lyft långsamt men alla lyft unbroken. Oh my god va drygt ;)