fredag 3 september 2010

Lyfta går ju!

Har självdiagnostiserat mig själv senaste dagarna,blir mer och mer övertygad om att det är psoas major och tensor faschia latae på höger sida som är skurkarna iryggdramat. Träffade Koray igen idag, och han gick på feta triggerpunkter i psoas och TFL med nålar och fingrar.

Iväg efter till CFN för att testa lite lyftförmåga

WU
Kaotisk ringlek, strikta MU, backlevers, 25 kippade PU, 20 strikta PU, rörlighetsträning. Snatchdeadlift, musclesnatch 30kg

Träning

Powersnatch

Ca 15-20 lyft på 30-55kg

60kgx2x3 2RM PR

60kg kändes rätt lätt, man kan ju alltid bli ännu mer aggressiv men annars bra tekniskt. Hemligheten för mig är att nöta teknik i många lyft innan jg ger mig på tyngre vikter.

Powerclean

60kgx2 75kgx2 80kgx2 85kgx2 85kgx2 2RM PR

Andra lyftet på bägge 85kg seten var ganska fula med breddning av fötterna. Kände lite i ryggen efter de seten så jag gick inte ´högre där i dag.

Deadlift

3x85kg 3x95kg 3x105kg 3x115kg

Pronerat grepp, fokus på buktryck och hålla ryggen rak. Inga känningar.

Som avslutning ville jag testa om ryggen klarade av lite högre SPM i roddmaskinen, så jag körde en lugn tabatarodd.
Höll mig på ca 38 SPM, borde väl snarare ligga på 45-50 SPM i sprint, men vågade inte göra hetsiga vändningar.
Lyckades dock dra på mig lite mjölksyra sista 2 intervallerna ändå. 812m kom jag iaf, det borde inte vara helt omöjligt att ta sig över 850m med fullt tempo. Däremot är det ju helt tokigt Jon ror 937m på den här,hur går det till egentligen?

KB-snatchadelite efter med 16kg KB, kändes inget bra i ryggen. Får det inte att gå ihop faktiskt.

Kosten
13.00 4 ägg, 3 morötter
16.00 Träning
17.30 En av Peters godisbars, lite nötter, torkade tranbär.
19.30 Lite köttsoppa, Frödinge lättostkaka(inget gluten) med vispgrädde och hemmagjord jordgubbssylt
21.30 Räkor md aioli, sallad någotkokt ägg(ja , jag bor typ i en kappsäck för tilfället)

Inga kommentarer: