tisdag 21 september 2010

Veckans sista riktiga träningspass

Lite sliten idag, inte från gårdagens pass egentligen, utan för att John Blund kom sent igår.
Mycket jobb idag, så jag fick passa på att slänga in lite övningar i småluckor över dagen, tur att man kan träna på plats iaf :)
Fortsatte på samma linje som igår, fast lite mer draginriktat.

WU
Rörlighetsträning, cleans 40-60kg, OHS 20-90kg.

Träning

30 toes to bar på tid



40 sekunder jämnt, kom lite ur rytm, men nöjd över att jag kan hålla ett så pass högt tempo på så många ändå.

Clean 80%x1x2 vila 2min

70kg 80kg

OHS walkout test

Eftersom man får ta ut stången hur man vill från racket på lördag(om jag nu skulle ta mig dit) så tjänar jag på att ta ut den på raka armar från maxhöjd eftersom jag inte har rackjerkat 100kg än. Tog ut 100kg och gick ut med det, blev sugen på att knäböja den, men ville spara på krafterna. Kändes stabilt iaf.

Clean&Jerk T&G 60kgx5x2 2min vila

Jobbade på att få in en bra rytm, kändes bra.

KB-snatch 32kgx3/3x2

Kändes bättre än någonsin, synd att jag inte startade med att öva de här tidigare. För bara 2-3 veckor sedan fick jag ju inte upp klumpen med vänster arm.

Muscleps 70%x1

9 st

Slutade när jag blev tvungen att fokusera på tekniken.

CTB-PU 80%x1

19st

CTB-PU är jag inte så bra på, jag är iaf itne ekonomisk när jag kör dem, för jag drar så hårt första 10-15 att jag nästan får blåmärke på bröstet av dem. Jag inbillar mig någonstans att det iaf är manligt :)

500m rodd som uppvärmning på 1:52min

Kände mig ovanligt sliten i armarna av det låga tempot, gav tabatarodden en chans ändå.

Tabatarodd

113m 111m 105m 103m DNF

Bröt efter 4 ronder då armarna höll på att sprängas, ville inte slita ut mig totalt och gräva en för djup återhämtningsgrop. Hade ställt dampern 1 steg högre än vanligt trots att Chris strax innan hade berättat att han gorde den missen igår, smart där:)

Kosten
15.00 Brownie,vispgrädde
17.20 Kebab med sallad och vitkål
21.00 aprikos/vitlöksspäckkad fläskkarré, fläskhare,1 apelsin,1 kiwi,2 morötter

4 kommentarer:

rackempackem sa...

40 sek!

Det här ser jag som en krigsförklaring. Måste vara dom böjda knäna. Vi får se om du kommer upp i 10000 wiews också.

I'll be back!

Och stort lycka till i Danmark!

rackempackem sa...

Refererar naturligtvis till clipet som kommer först på YT-sökninen av "toes to bar"

http://www.youtube.com/results?search_query=toes+to+bar&aq=f

eller:

http://www.youtube.com/watch?v=DCoJSJsS3J0

marcusherou sa...

Rätt friskt med mängd så det var nog klokt att skippa rodden.

Du ser stark och stabil ut, kommer gå bra detta.

Kör hårt i helgen!

David Englund sa...

Hahaha!

Det är inte de böjda benen, misstänker att det tom är lättare med raka ben då du slipper att lyfta upp bålen så högt upp.
Däremot har jag på min sida att jag har korta taxben och min underkropp väger som en fjäder så kör du 30 st på 39sek så gör jag det på 38sek veckan efter :)

Tack, ska sikta in mig på 105kg i bearcomplex i event 4! Det är iaf troligare än att jag får över 10.000 träffar på mitt YT-klipp:)

Marcus:Jepp, känner av lite idag, så det var bra att jag inte pressade mig hårdare!
Tack, ska göra så gott jag kan!