måndag 6 september 2010

Test Nr.1 Lyckat!

Ryggen har varit bra hela helgen, nålarna och fingrarna gjorde nyttta i fredags, Jag har även självmobiliserat hela lumbala columna och bäcken som en tok, det har nog inverkat det med.

Idag var det dags att se om jag klarade att knäböja!

WU
Ringlek, rörlighetsträning sottspress,OHS, snatchgrip PP

Träning

Snatchgrip pushpress+OHS (11X2+3311) 80%x2x4

60kg 70kg 70kg 70kg

Satt väldigt djupt och fint, var nästan bekvämt att sitta därnere så länge. Jobbigast var att ta ned stången på axlarna efter. Kändes nada i ryggen så då fick det bli att testa ett steg tyngre, backsquat.

Backsquat 20X1 80%x2x4 80%x1x2

100kg 110kg 120kg 125kg(90%) 130kg PR 135kg miss

Har inte knäböjt tyngre vikter än 100kg på evigheter, lyckat test kan man säga. Tappade balansen lite när jag gick ut med 135kg på axlarna, lite förvånande att missa det ändå då 130kg kändes rätt lätt.

Bänkpress 10X1 90%x4

80kgx5 90kgx3 95x2 70kgx12

Har ju lagt om greppvidden på mina bänkpressar sedan Peter med ett finurligt leende sa:Jasså, du kör sånna där byggarbänkar? Jag har alltså flyttat in greppet ca 10cm per sida. Det kan också vara så att jag har gjort det för att det är skonsammare för axlarna.
Iaf inte riktigt lika stark med den bredden som jag är på min gamla greppvid. 80kg och 70kg var jag rätt långtifrån 90%, men jag stannade på 70kg för jag visste att jag itne skulle ta mitt gamla rekord på 25 BW-pressar.

Lite KB-snatch teknik

Inga problem med högern, men vänstern är riktigt svår. Höll på att bryta armbågen 2 ggr då vikten dunsade ned på den.

Metcon-time efter det.

Först tänkte jag köra regionals passet med löpning powersnatch DU's då jag behöver öva lite DU's igen samt att OL i metcons är verkligen något jag tycker är svårt, speciellt ryck. Numi(CFN tokige och urstarke islänning) tyckte jag skulle testa en skalad variant av gamespasset istället.

9-7-5
Muscleups
Snatch 40kg

Tid:5:03min

Halvvägs in i passet kom jag på mig själv att göra styrkeryck istället för fulla ryck, rätt besviken. Tufft pass ändå, flåsigt, säkert bra träning!

Imorgon är det dags för test Nr.2, se om löpning och boxhopp fungerar!

Kosten
14.30 Träning
16.15 350g vitlök och plommonspäckad fläskkarré, potatisgrätäng, blandsallad. tokade bär och nötter
19.30 6 ägg, 15 rökta laxfenor, 1 kycklingklubba, 500g vitkål.

3 kommentarer:

Joel Krigström sa...

Grattis till knäböjen. Det är ju urstarkt!! Hoppas att din rygg nu håller!

Charlie Nilsson sa...

Ser riktigt bra ut, hoppas att det fortsätter i den stilen

David Englund sa...

Joel:Tack, men ge mig en månad så trycker jag upp 140kg.

Charlie:Det hoppas jag med, men ryggen verkar må bra nu så!