söndag 26 juni 2011

Fånigt att tangera!

Ganska mör efter gårdagen, skönt att det var återhämtningsträning på schemat.

WU
Rörlighetsträning,5/5 pistoler skitsvårt utan skor idag. Handgående träning ännu svårare, jag är verkligen helt talanglös när det gäller saker som kräver lite skill.
OHS,musclesnatch,sots press, snatch balance, press och pushpress. DU's.

Träning

A.1 Snatch Highpull+1 Musclesnatch+1 Powersnatch+1 snatch balance

40kgx4

Svårt att vara snabb idag, allmänt seg. Vid dragen från marken var låg mest fokus på att dra med höga armbågar och vänta in vändningen.
Snatch balance behöver jag öva på att låsa armbågarna, har en tendens till att vara lite avslappnad i dem och jobba med axlarna även i jerks.

B.1 Powerclean+ 1 Clean+ 1 Pushjerk+1 Jerk

70kgx3

Alla moment kändes bra, bortsett från underlaget som lutar lite utanför huset så jag missade faktiskt 1 clean kan iof berott på att bröstryggen var rätt trött efter gårdagen.

C.Löpning

1050m
vila3min
700m
vila 3min
350m

Tider:3:29min, 2:10min, 58sekunder.

Tangerade 1050m och 350m på sekunden. 1050m var jag lite bekväm och hade lite för låg hastighet varv 2 och 3, kände direkt efter att jag hade mer då jag inte alls var lika slut som jag var efter den sträckan senast.
Varv 2 fick visa om jag hade rätt och det hade jag, plockade 6 sekunder där jämfört med senast, drog dock på mig rikligt med mjölksyra vilket jag fick starta lopp 3 med och klarade inte att hålla en högre hastighet för att ta min gamla tid där.

Kosten
12.30 Träning
13.30 Brownie,vispgrädde,1 nektarin, 2 morötter
16.00-21.00 Middag och häng med Elaine och Gustav. Manchego, glutenfria kex, rödvin(3:e gången på 5 dagar, det här kan ju bara sluta illa) köttfärsbiffar,brocolli, massa olika såser, cornichons, jordgubbar och vispgrädde

Inga kommentarer: