måndag 20 juni 2011

Mysträning med Jon

Inte helt återhämtad efter förra veckans träning, lite allmänt trött i kroppen. Sista veckan innan styrkefokus så blir det en sista metconvecka fast med låg volym.

Mötte upp Jon idag på CFN för en date med Helen i rålis, började träna på platss för att hoppas på bättre väder.

WU
Lite strikta PU, WPU 24kgx3 40kgx1, Backlever,CGBP 20-60kg.

Träning
A.Viktade Pullups

45kgx2x3

Inte helt återhämtad i armarna, men nästan. Kände att kroppen behövde lite viktade PU och Jon blev nog bara lite glad att jag tröttade ut mig lite inför Heln :)

B1.Smal bänkpress stopp på bröstet

62,5kgx5x5

vila 10s

B2.10 ringdipsx5

vila 2-3min

Vädergudarna ville inte vara på våran sida och tanken var att bägge skulle persa på Helen och då vill man ju inte ha ett blött räcke och snorhala KB.
Kom tänka på att det snart komer att bli varmt och soligt ute och då måste man ju ha skött sin chesticles träning :)
Fokus på smala bänkpressen var att håll in vänsterarmbåge, ville gärna låta den fara ut och lägga över belastningen på höger.

C.Viktad planka

30kgx30s 40kgx30s 50kgx30s 62,5kgx40s



Tycker vanlig planka är så tråkigt, samt att det där långa mjölksyrearbetet inte ger någon vidare överföring till tunga set knäböj t.ex.
Har aldrig kört viktad planka förut, men nu när vi var två som träna så var man ju tvungen att passa på.
Sista setet på 62,5kg var bara för att toppa Jon som payback för alla ggr han har våldtagit tider på pass som jag har kört :)

Kosten
12.30 Träning
13.50 Brownie,vispgrädde,3 morötter
17.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön2 morötter
20.00 700g kött(det som blev över från grillningen i lördags), en form ugnsrostad sötpotatis,rödlök,paprika,brocolli.


Allt gick ned, det blev precis 2 överfyllda tallrikar.

2 kommentarer:

Sam sa...

Snygg planka!
jag ha rbara testa med 10kg, får prova med mer :)
gillar matbilderna :P

David Englund sa...

Haha, insåg hur fånigt det såg ut när jag hade en överfylld ugnsform till middag så jag var ju tvugnen att ta bild på det :)