onsdag 10 december 2008

PR MU samt marklyftskatastrof

Tänkte marka 3x3. Värmde upp, la på 120 och den var svintung. Testade 120 igen(singel alltså) lika tungt igen. Besviken gav jag upp tanken på marklyft och bestämde mig för att kör 30 MU på tid.

Blev sugen på MU igår då jag skulle visa falsegrip för en klient och satt en strikt bar-MU, har jag aldrig gjort förut. Tycker de är mycket tyngre på stång än med ringar, fast det är väl en vanesak.

Idag blev det på ringar iaf. Inledde med 2 st femmor, faktiskt inte helt utsträckta armar i botten på dem, en pyttepytteliten böjning. sen 4,3,3,2,2,2,2,2. Fullt ROM på resten, jag kan ha hoppat ned från någon av dem.

Tid:6:11min PR

Tilläggas att jag knappt hade någon tejp, så jag kunde inte tejpa om handlederna så nu ser jag ut som herr självmordskandidat igen.

Avslutade med lite cleanpulls på 70-80kg 3x3, alternate comedowns, handstående och L-sit.

Börjar känna mig ganska sliten i överkroppen, nackspärrstendenser efter varje pass, spänningar i lats samt inte full styrka i armarna. Kanske dags för en liten avlastning/viloperiod? Har ju ändå inte haft så hög träningsfrekvens eller intensitet. Markrevansch på fredag iaf!