tisdag 8 september 2009

Back on track!

Hade egentligen tänkt att köra igång igen igår, men mina hamstrings har varit ur funktion, det kändes nästan som att de var skadade. De var lite bättre idag, så jag gav det ett försök.

WU
500 m rodd ca 2min
Ska försöka värma upp med 500m rodd, kanske ger någon utdelning i längden. En positiv sak med att ha rott 3000m är att 500m inte känns så jättetråkigt längre.

Lite vrängningar,goodmornings(gick isådär),squats

Tanken var att inleda med ryck, men hade på känn att det inte skulle gå så bra.

Varvade bänkpress med backsquats istället

Bänkpress 90kg

5-4-3 reps

Blev förvånad över att jag klarade 5 första setet, det är ju ändå 5RM i modern tid. Blev lika förvånad över att jag bara klarade 3 st sista setet då fyran innan kändes ganska lätt.

Backsquats

6x2 100kg

Gick helt ok, var lite tyngre än det borde vara. Kanske är det så det känns att böja utan hamstrings...

Testade sedan vanliga bardips, senast jag testade var väl kanske 1 år sedan, jag vet fakikt inte, men något sånt. Brände av de första 30 i högt tempo, 1 per sekund. Sen blev det het plötsligt jobbigt och bekvämligheten satte in så jag orkade inte pressa ut mer än 34 st totalt.

Kosten
12.15 salad de olivier, cocktailtomater, 1 knäckebröd
14.30 Träning
16.30 Brownie,vispgrädde,morötter, svenskt äpple
21.00 jordnötsmör och lite oliver under matlagning. Rostbiff, bea och brocolli

Inga kommentarer: