fredag 18 september 2009

Mein liebster Feind - Helen

Samma förhållande som Herzog hade till Kinski har jag till "Helen". Jag vet att jag kommer få lida ordentligt, men ändå kan jag inte låta bli att imponeras av hennes storhet.

Mötte upp Rickard, Chris och Jonna i Rålis för att ge den rackaren en omgång. Strålande väder så det kunde ju inte bli bättre!

"Helen"

3 varv av:
400m löpning
21 höga svingar 24kg
12 Pullups



Tid:8:27min PR

Jag fick bra draghjälp av Rickard och passet gick över förväntan, jag hade mål att ta det sub 9min.

Varvtider

Varv1 2:25min(löpning 1:25min)
Varv2 2:54min(löpning 1:49min)
Varv3 3:08min(löpning 1:54min)

Eftersom jag inte kan belasta framfoten sedan fotskadan så märkte jag redan under passet att löpningen blev tung. Varvsiffrorna säger ju samma sak som jag kände.

Utan fotkänningar så jag kan öva upp löpförmågan igen så tar jag Helen sub 8!

Härliga "Fran-hosta" efter den här!

Kosten
11.30 Träning
12.30 ca 600 g fläskkarré med bea. Lite fransk potatissallad och potatisgratäng. Grönsaker. Lite panerad fisk(som det blev väldigt lite kvar av efter paneringen hade skrapats loss) med skagenröra och rivna morötter.
18.30 Kyckling i ugn med palsternacka,morötter,brocolli,blomkål,lök. Sallad med dressing. Äpple-ochblåbärspaj med vaniljsås

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha, gästspelet från den lilla kepskillen är fantastiskt! :D

Jonna sa...

Jaha, här klipper vi 2 sekunder rakt av i resultatet :) Bra jobbat i vilket fall! Jag kommer rulla ur sängen i morgon...

Martin Altemark sa...

Grattis David!

För övrigt ÄLSKAR jag Herzog & Kinskis samproduktioner. Tycker att Fitzcarraldo är en av de bästa filmer som någonsin gjorts! Och dom andra är inte dumma dom heller (vissa scener i Aguirre är fan fantastiska). Kul att du påminde mig om det!

David Englund sa...

Chris:Haha, upptäckte faktiskt inte honom förrän jag såg videon! Jag gillar även min"Jag sa ju att den var hemsk!" med bruten stämma stämma mot slutet :)

Jonna: Oj, förlåt att jag dissade din tidtagning för tiden som visas på filmen. Jävla kamera ny och allt måste vara något fel på den...:P
Du är inte den enda som kommer att rulla, mammas blåbärspaj gick inte av för hacor kan jag säga :)

Martin:Tack, riktigt nöjd med tiden. 1:28 till så tar jag OPT :P

Har inte sett alla deras samproduktioner, men nu när du blir så lyrisk måste jag ju se mer!

Martin Altemark sa...

Har du inte sett Fitzcarraldo? Do it! Herzog/kinskiboxen finns dessutom billigt att köpa på nätet. Deras 5 filmer tillsammans + dokumentären. Ett givet köp!

David Englund sa...

Jodå, den har jag sett. Tänkte på Aguirre. Boxen bra tips,tack, ska kikaupp det direkt!

rackempackem sa...

Hm. Du närmar dig med stormsteg. Otäckt - grymt. Vilket sträcka använde ni? Jag är ta mig tusan sugen på att skaffa ett sånt där rullhjul dom har i "OPT - 6:59"-filmen så man kan mäta upp en helt exakt sträcka i parken! Hörde förresten med parkförvaltningen på söder om PU-bars och det är tydligen nya på gång längs södersidan av Årstaviken. Vore fint att få uppleva innan man blir gammal.

David Englund sa...

Rickard har ett mäthjul, menhan fick inte med sig det i fredags.De finns tydligen för 300 spänn på rusta.
Mätte upp en annan sträcka på MMR istället. Den gick ut på att man var tvungen att runda trädet på den sidan som du ser i filmen coh sedan springa unde bron som vanligt fast bara 10m vilket vi markerade i gruset på gången där, alltså mer exakt än den förra sträckan.
Nya PU stänger där skulle ju vara riktigt bra, är det för att du har varit på dem förr eller?

rackempackem sa...

En sådant hjul ska införskaffas pronto!

Nej, har inte varit på dem förr. Jag ringde helt enkelt för att fråga nu och då visade det sig att det redan var inplanerat. Det kommer nog att ta ett tag dock. Han lät förstå det iaf.

Vad vi också absolut borde lobba för är att på någon av IP'erna typ: zinken, västberga eller kristineberg, få till en bra PU-stång som går att kippa på. Vore fint rätt inpå banan!