torsdag 10 september 2009

Dags att försöka beta av träningsmål...

Hoppar av mainsite ett tag(ca 6 veckor) för att bli lite starkare samt ta hem några årsmål:

2xBW Backsquat(Borde gå)
75kg Shoulderpress( Kommer bli väldigt tufft, men 72,5kg iaf kanske)
15xBW OHS (Borde inte heller vara några problem)
1 Enarms PU (Hur fan nu det ska gå till?)
30 HSPU (Borde inte heller vara några problem, mycet möjligt att jag redan är där nu)

Dagens pass iaf

WU
Lite OHS med axelbrett grepp
"Draken"
Långa djupa framåtlutade utfallsteg
Samt lite lätt pressar och backsquats

Lyckades på något sätt glömma de där 50m rodd som skulle inledavarje pass

Shoulder press 60kg

5-4-4

Rätt så lätt, hade kanske gått att få in 3x5 omjag hde tryckt på lite.

Backsquat

6x3 100kg

Hamstrings har börjat fungera igen. Vågade sätta mig bakåt mer än senast.Lätt. Varvade dem med lite:

One arm lockoffs i L-sit

HSPU
2x20 reps

Har på något sätt blivit medlurad att köra "Murph" imorrn, hur nu det ska hjälpa mig att nå mina mål är en gåta...

Kosten
13.00 Kvarg,bär,nötter,morot
15.00 Träning
16.00 Brownie,vispgrädde,morötter,3 ägg
20.30 Laxfilé md fetaoströra och oliver samt brocolli. Chokladproteinpudding med macadamianötter och kokosflingor

3 kommentarer:

Charlie Palmblad sa...

Duktigt avis på dina pressar ;)

såpass mycket över kroppsvikt är sjukt starkt.

Ska dra igång en mer styrke orienterad CrossFit Bias i ca 6 veckor med början på söndag ;)
Så får se hur det går.

David Englund sa...

Tack Charlie, pressarna går faktiskt rätt lättföhållandevis till BW.

Mensom alltid så blir man ju straffad på någonannan front i mitt fall Marklyften, där jag ungefär lyfter lika mycket som din tjej(Nu är ju hon rätt stark, men du hajar vad jag menar) :)

Nu härmas du igen märker jag :) Vad ska du ha fokus på? Alltså någon särskilld styrkedel?

Charlie Palmblad sa...

Tanken är knäböjen och pressen.
det jag ligger som mest efter är pressen