fredag 25 september 2009

Missnöjd, men även lite nöjd.

Fredagsmetcon i vanlig ordning stod på schemat. Mötte upp Joel och Jonna(som vi fick heja igenom en metcon för att snabbt försvinna efter det) på gymet.

WU
1,5km löpning
övningar med pinne
typ 1 runda av burgener WU med skivstång
typ 4-5 striktish MU

Nasty Girls stod på dagens schema

3 varv på tid av:

50 squats
7 muscleups
10 hangpowerclean 60kg

Inledde med 50 obrutna squats lätt som vanligt, för att gå vidare till 7 obrutna MU, inga problem det heller. Hang powerclean hade jag satsat på att få första tian obruten, icke sa nicke. Fick snällt bryta 5-5. Varvtid:2:25min

Andra varvet fruktade jag squatsen, jag vet hur grisiga de blev här senast, men de gick väldigt smidigt idag alla obrutna. Även MU:en kördes obrutna den här rundan. HPC gick dock ännu sämre än första varvet 3-3-2-2 Tid:6:05min

Tredje varvet blev dock squatsen riktigt grisiga, jag bröt dem inte men jag kan absolut inte kalla dem continuous heller...
MU:en bröts 4-3. Här stod tiden på 8:20min.
HPC vill jag inte ens gå in på men tiden stannade på 10:34min vilket är ett PR men ändå...

Nöjd över att jag krossade Muscleupsen(vilka givetvis var fullreppare, hela vägen upp och ned) samt squatsen, missnöjd över att de där Hang owercleansen ska stoppa mig så hårt. Mer övning för Dave helt enkelt.

Sen fick Joel köra en variant med 50kg clean samt ringdips, han kom in på 15 någonting har jag för mig(14 någonting enligt honom själv) :)

Avslutade med 2 tabataronder PU för att det var längesedan samt situps för att jag är så kass och långsam på dem.

PU 15-15-13-8-7-7-5-7

Läser inte in något särskillt i det kassa resultatet, underarmarna var ju trots allt helt rökta efter Nasty Girls.

SU 14-14-12-11-10-11-11-11

Dessa siffror talar dock sanning, tragiskt nog är det ungefär vad min situpskapacitet ligger på.

Kosten
13.30Träning
15.00 brownie,vispgrädde,2 svenska äpplen
16.00 2 stora iskalla starköl i eftermiddagssolen
18.30 6 bakeup bröd med extrasaltat bregott(sjukt gott verkligen, tror jag åt halva byttan) ett gäng kräftor och räkor, några mums mums till kaffet. vindruvor ost och något kex
21.00 Salta S-mynt, jordnötter,en glass

6 kommentarer:

Jon Ivmark sa...

Galet, galet, galet bra MU.

Martin Altemark sa...

Crazy hårt tränat och riktigt, riktigt bra nasty girls! Grattis!

David Englund sa...

Tack Jon, de kändes som sagt väldigt lätta, snart då jävlar ska spöa de där 30 igen!

Martin:Riktigt bra NG deet vet jag inte, men jag är nöjd med min prestation. Tack.

Charlie Palmblad sa...

Riktigt bra tid på Nasty girls, helt klar HPC som är jobbigast där ;)

David Englund sa...

Tack Charlie, jag tror att du skulle krossa woden, du till skillnad från mig är rätt grym på vändningar!

Jenny sa...

Oj vad bra! Grattis till nytt rekord igen!!