måndag 14 september 2009

Styrka kommer med åldern?

Fyllde 28 år idag, och en sån stor dag firas givetvis med träning.

Mötte upp Joel, för att köra ett skivstångsinriktat pass.

WU
500m rodd 1:48min(någon sorts PR tror jag)
Lite vrängningar, OHS och sånt med pinne
OHS och Backsquats på 20-60kg

Träning

OHS
5x70kg
14(nästan 15)x60kg PR

Stod nästan rakt upp med stången på den 15e reppen, men någon sorts överlevnadsinstinkt från armar och axlar(de var rätt trötta här) valde att dumpa stången. Vilket som ett PR iaf!

Backsquat

6x2 100kg

Avslutningsvis hade jag tänkt att köra DT, men lite tajt med tid fick det bli Grace istället.

30 Clean&Jerk 60kg(overhead anyhow) på tid

Tid:7:14min PR



Lite tråkigt med en till Grace film, men ville bra visa hur lätt det gick idag jämfört med senast och att lite småhärjande har börjat smyga sig in i bilden.

Kapade ca 1,5 min från min tid för 2 veckor sedan. 60 kg som normalt brukar kännas rätt tungt, var lätt idag! Det fanns inte att jag skulle missa en enda vändning, sen att jag fick kortslutning i huvudet och pushpressade de 10 sista är en annan historia...

De förklaringar jag har till att det gick bra är dels att jag som sagt fyllde år idag och ju äldre man blir desto starkare(kolla bara Jocke,Load,Martin och Mads) samt att jag tror de där 70kg vändningarna på SM fick mig att inse 60 kg egentligen är rätt lätt.

Kosten
15.00 Träning
16.15 Brownie,vispgrädde
18.30 Krabba, grönsaker
21.00 700 g rostbiff(ett pr i sig, men den var helt perfekt, hade precis 55 grader en halvtimme efter jag hade tagit ut den) Brocolli

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fan va snyggt man!
Först ohs(!) på den nivån och sen grace? Sjukt imponerande!! =)

Bear sa...

Grattis till alla pr, mest imponerande var jag av rostbiffätandet! ;)

Martin Altemark sa...

700g! Bra jobbat!

Och grattis. 28 är väl ingen ålder? Vänta tills du blir lika stark/gammal som oss andra!

Finns det nån direkt korrelation mellan bitterhet och styrka? Precis som mellan bitterhet och ålder menar jag?

David Englund sa...

Thanx, värsta var att jag ändå var tvungen att hejda mgi själv i rostbiffsätandet :)

Martin: Jag tror du har en poäng där, en fågel viskade som sagt i mitt öra att Jocke var rätt bitter och de hade eskalerat under sommaren och det var ju då 232,5kg gick upp.
Å andra sidan så gracar björn sub 4 och han är varken gammal eller bitter, men det kanske bara betyder att han har mer och hämta i styrka? ;)

Anonym sa...

Btw, har du en 400m-slinga i Rålis? Länka den gärna till mig isf! =)

mrjling sa...

Grattis! Jisses, bara barnet!