fredag 11 september 2009

Test av foten Nr.2

Blev hetsad av Chris att ta en Murph-date i rålis idag, egentligen inte vad jag behöver, men varför inte.

Kom dit stressad, slutkörd av en vansinnes spurt från gröndal samt över västerbron på mina inlines. Tur att både Jon (dold talang, har en Fran på sub 5 utan kip samt en grace sub 3) och Schmicke i heat 1 och Chris och Rosen i heat 2 skulle köra sina först.

Sedan var det min och Joels tur, träningen startade väldigt sent samt så var det en lång metcon så för en gångs skull bröt jag fastan innan träning med 30 g maltodextrin sam EAA.

Lyckades sträcka teres major undere uppvärmningen, verkar som de där lockoffsen igår tog mer än vad jag trodde.

Murph
1,6km löpning
100 pullups
200 pushups
300 squats
1,6km löpning

Första löpningen var nog den jobbigaste biten, kände mig stel i benen från gårdagens böj. Hade inte ens särskillt högt tempo, det var bara jobbigt.

Kom in på 6:40min

Kroppsviktövningarna tog jag det väldigt lugnt på, hade inte alls lust att må dåligt idag. Pausade 10-15 sek varje varv.
Positivt här var att alla pushups var obrutna.

Då mittendelen hde tagits relativt lugnt så blev inte sista löpningen lika hemsk som dne brukar vara, första 800m ägnades åt att f lite kraft i benen igen coh sista 800m kunde jag trycka på rätt bra. Har tyvärr inga mellantider här, skulle vara intressant att se.

Total tid: 33:49min PR

Mådde faktiskt rätt bra efter, satte mig inte ens.
Borde inte vara helt omöjlig att trycka ned i sub 30 min, men det får jag ta senare, det är inte prio nu.

Kosten
14.30 Matodextrin samt träning
15.15 Brownie,vispgrädde och morötter
18.00 kvarg,jordgubbar,nötter,linfrön,fisolja
20.00 Tacos och budweiser

7 kommentarer:

Anonym sa...

As said, grymt jobb och med tanke på din trötthetsnivå så är jag säker på att du hade mer att ge!
Helen nästa vecka som sagt =)

Charlie Palmblad sa...

schysst tid!!

rackempackem sa...

Vilken runda sprang ni?

David Englund sa...

Chris: Ja, jag tror jag att hade mer at ge alla ggr. Därför allt snack om en möjlig sub 30 :)

Charlie:Thnx m8

Load:Sorry, givetvis ska du ha cred för din utomordentliga sträcka. x2 alltså! Helt underbart att sikta in sig på trädet!

Jenny sa...

Grattis på födelsedagen David!

Hälsningar Fam Jacobsen

Anonym sa...

Fuckitza, ville va först. ;)
Grattis kompis!

David Englund sa...

Jenny och Chris, Tack så mycket! Nu är det dags attbi stark! :)