tisdag 5 februari 2013

7560kg marklyft....

Nästan helt frisk, väldigt täppt i näsan bara. Dock så blev det knappt någon sömn inatt för Tila vaknade och hade kräkfest vid 1.15 och jag kunde inte somna om förrän 05.00 efter det.

Träning

A.På minuten i 12 min 3 hangclean(djupa) 85kg

Done

Var osäker på innan om jag skulle ta 85 eller 80kg. Har inget självförtroende när det gäller att arbeta med tyngre vikter och kort vila.
Inga problem alls även om det inte blev tng de flesta varven.

B.3 varv av:

AMRAP 7 min:

7 marklyft 80% av kroppsvikt(60kg)
7 laterala burpees utan armhävning
7 fällknivar
21 doubleunders

vila 3min

Resultat:6 varv, 6 varv, 5 varv+7 DL

Hakade på dagens pass på CFN då det passade mina planer för dagens träning. Planen var att ta det lugnt, gick bra första 7min, andra 7min blev 6 varv riktigt flåsigt. Tog emot att sänka tempot på sista då tre fina jämna sexor hade suttit fint men kan inte köra på så tufft när jag precis har varit förkyld.

 Mastigt med 7,5ton marklyft, värst i passet var dock fällknivarn, uthållighet i bålflexion är inte min cup of tea längre.
Dock så verkar det bara som jag blir bättre och bättre på DU´s, missade 2 ggr och det var för att jag hoppade in med reppet i ett squatrack.

Inga kommentarer: