tisdag 12 februari 2013

Förnedrande Angie

Väldigt tagen av gårdagens träning, inte lika farligt i trapzen som förra veckan men underarmarna och händer helt stekta idag.

Pass 1

A.OTM i 10min 90kgx3 Hangclean(djupa)

Fail

Körde OTM i 3min, fick hoppa över en minut sedan köra 3min till sen fick det räcka.
Svårt att greppa om stången och svårt att dra mig under, alla drag i går tog ut sin rätt. Tyckte jag borde ha fixat det då 85kg gick ganska lätt i 12min förra tisdagen.

B1.Frontsquat

100kgx3 105kgx3 110kgx3

Körde alla set utan bälte. Hade inte planer på att squata den här cykeln, men vem lurar jag egentligen :)

B2.Strikta CTB-PU med paus mot bröstet med stången

27kgx5,5,6

Konstigt att de här gick så bra med stekt grepp. Bra styrka, starkare än någonsin t.o.m.

C.Pistoler

5/5x2

Strikta med paus i botten. Första gången på evigheter. Enda unilaterala övningen som jag kommer på har stor belastning på VMO.

Pass 2

D.Snatch Deadlift

100kgx3,3,5

Trött i ryggen. Inga problem att hålla vinklar samt hålla ryggen rak. Dock ganska tungt, kändes inte som jag hade kunnat rycka det idag.

E.Angie

På tid

100 Pullups
100 Pushups
100 situps
100 squats

Tid:15:55min PR

Inledde med tekniktior PU, lätt och smidigt på 3:30. Armhävningar lite tuffare, blev väl straffade av allt pressande igår, kom in på en ok tid på 8:30 efter. dem iaf .

Sen började helvetet, gjorde 20 SU och fick bryta. Efter 50st fick jag dela dem i femmor! Klar med dem på ca 13:30, katastrof!
Squatsen hemska, spasmer i VMO, men nötte igenom dem så gott som obrutet iaf, om än långsamt.

Ja, jag har nog aldrig varit så "icke-CrossFit" som jag är nu, misstänker hemsk DOMS i mage och lår närmaste dagarna...


Inga kommentarer: