tisdag 19 februari 2013

Bra teknik men riktigt uselt flås!

Axeln känns lite, men inte alls so mden gjorde innan träningen igår, tränar jag smart bara kommer den att ge med sig.

Pass 1

A.OTM i 5min 1 clean+2 hangclean 90kg

Check

Förra veckan samma vikt, men körde 3min vila 1min 3min till. Nu valde jag att köra 5min  i rad och den första från golvet. Inga problem, hade nog kunnat fortsatt 2-3min till idag.

B.Frontsquat

102,5kgx3 107,5kgx3 112,5kgx3

Lite extra frontsquat som förra veckan, måste ju squatta varje vecka! Ökat 2,5kg sen förra veckan, men lättare idag.

Pass 2


C.Filthy Fifty

”Filthy Fifty”
50 Box jump, 60cm
50 Jumping pull-ups
50 Kettlebell swings, 16kg
Walking Lunge, 50 steps
50 Knees to elbows
50 Push press, 20kg
50 Back extensions –
50 Wall ball shots, 9kg
50 Burpees
50 Double unders

Tid:22:04min

Började ok, bättre bounding teknik på BJ än vad jag har haft på länge. Ingen syra eller puls. Dock kände jag att det var något fel på JPU då jag fick pump i latsen snabbt. KBS fick jag faktiskt bita ihop lite för att inte bryta. Utfall ok men långsamma. Puls på KTE som jag inte borde ha haft med de långa pauser jag hade. Klar där som senast ungefär på 8:30min
Fick bryta PP 22-18-10 p.g.a. syra i axlarna, BE ok 20-15-15 . Den ordentliga puslstegringen kom på wb, bröt dem i fem tior. Lätt panik som under Open 12.4, en puls som inte ville gå ned. Tanken var att hämta in tid här och det tror jag att jag gjorde, jag höll ihop dem mycket bättre än senast. Låg före mina gamla tid här.
Sen kom smällen, burpees! Varje burpee var en pina, om jag var långsam senast med 3,5-4min på dem så tog de 5min idag minst. Fick krypa upp...
Avslutade med 50 obrutna DU direkt iaf, DU är något som jag kan iaf....

Inga kommentarer: