torsdag 21 februari 2013

Rädd för väggen

Kropp och huvud i bra skick, har sovit bättre senaste två månaderna än vad jag har gjort på 2-3 år.

Pass 1

A.1 snatchpull+1 powernsatch+1 snatch

40kgx1 50kgx1 60kgx1x2 65kgx1x5

Gick ok, fick stången rakt upp bra, fortfarande svårt att uttala sig då lätta vikter.

B.30 thrusters

Tid:46-47sekunder

Slarvade lite men bra tid ändå, ingen exakt tid då jag kollade på klocka med sekundvisare. Kändes lättare än tidigare iaf.

Pass 2

A.Lizzie

12-9-6-3 reps på tid av:

Powerclean 83kg
Ringdips

Tid:4:41min PR (Tidigare 6:37min)

Väldigt nöjd trots att jag hade kunnat kapa mer tid. Satt upp ett mål på sub 5min och var nöjd där. Allt ganska lätt, trodde jag aldrig TnG på 83kg skulle vara för mig. Dock var pulsen hemsk, endast därför jag var bekväm. Fick bryta ringdips pg.a. puls. Oj oj vad jag aldrig skulle köra Elizabeth nu :)

Vila 8min innan B

B.20-16-12-8-4 reps på tid av:

Pullups
Frontrackade utfall

Tid:4:44min

Allt obrutet, men med lite bekvämlighetspauser innan utfall och PU. Inte nöjd med PU, känns inte som att jag äger dem längre.

Vila 8min innan C

C.10-8-6-4-2 reps på tid av:

Deadlift 83kg
Burpees

Tid:3:11min

Allt obrutet igen såklart, men oj vad jag är kass på burpees. Minns att jag var snabb och spänstig i dem en gång i tiden, nu panik efter 6 st.
Blir väl lite mer nöta.



Inga kommentarer: