lördag 23 februari 2013

Ofokuserad styrka, bättre metcon

Ömmat lite väl mycket på vänster sida ländrygg, irriterande efter flygresan ned till kapstaden.

Pass 1

A.Clean&jerk

upp till några singlar på 110kg

Ofokuserad, sovit dåligt, mycket tankar i huvudet, ömmande rygg. Input samtidigt från Kraft, bra tips men lite väl mycket i huvudet. Han försökte hjälpa mig med mer pang vid höften, men det gick inte ens med 70kg. Slutsatsen är att jag drar stången så tight att det inte finns något utrymme att panga den. Ska fortsätta som jag gör.
Intressant att de vändningar jag tyckte kändes bäst var de som jag inte fick lika mycket pang i, de andra dök jag för snabbt under och stången kraschade på mig.

B.Snatch

70kgx2x5

Kändes bra, om jag kan hålla samma teknik på tyngre vikter så ska jag fortsätta som jag gör. Känns som att stångbanan har blivit lite bättre också.

hade mer på schemat, men hann inte mer och kroppen behövde vila.

Pass 2

Fick lite tid över och behövde aktivera mig lite mer.

A.30 thrusters på tid 43kg

45sekunder

Kändes väldigt bra, syran som vanligt runt reps 19-20 men lyckades öka mot slutet.Pump i sätet efter.

B.5 varv med start varannan minut av:

8 burpees
10 boxhopp 60cm nedkliv
12 pullups
14 doubleunders

Varvtider:1:20-1:30min

Precis vad jag behöver, hålla på med lite konstant panik i iaf 10min. Suger på burpees, behöver öva dem mer. PU bättre, kommit på varför jag tappat rytmen i dem, gör cirkulär rörelse istället för att falla rakt ned. Måste sitta bättre till Fran nästa helg.

C.Backextensions

15x1 5kgx15x2

Har inte kört dem på länge, känns nyttiga för sätesaktivering och genomblödning i länden.

Just ja, körde recovery pass igår:

4 varv av:

500m löpning 12km/h 1 grads lutning
300m ski-erg

Inget sådnat imorrn, helvila då.

Inga kommentarer: