torsdag 7 februari 2013

Bra pass men svårt med ny teknik

Övre trapezius tokigt körde sen i måndags, tror det har att göra med TnG SNatch. Inte van vid det. Annars kroppen frisk och glad.

Pass 1

A.Clean&Jerk

105kgx1x6

Väldigt trevlig känsla, 105kg lättare idag än 100kg i lördags. Genomgående bra vändningar och 4/6 bra överstötar. Kändes lätt också, stöten går bra nu.

B.PC&PJ(GTOH)OTM i 5min

80kgx3

Inga problem, höll ihop allt med fin TnG teknik. Skulle kört fler minuter men valde att spara min stackars trapz.

Pass 2

C.Snatch

50kgx3 60kgx3 70kg 75kg 75kg missx4 75kg 80kg 70kg 70kg

Testade att stå kvar som i måndags, gick bra upp till 75kg där jag missade om och om igen. Hajade inte varför jag missade tills jag såg noggrannt på filmerna nu på kvällen. Måste ha en mycket bredare stance. Kan inte knäböja så smalt utan att tappa stången framåt.
Dessutom får jag nog gissa på att jag var lite trött från pass 1 i "pang"musklerna.

D1.Viktade dips

41kgx5x3

Längesedan, kändes tungt, ingen hets vill bara komma in i övningen igen.

D2.Snatch Deadlift

95kgx3,3,5

Tungt, men höll vinklarna bra, kändes dock inte ryckvänligt.

E.2 varv av:

10 frontrackade utfallssteg 70kg
20 backextensions
20 pushups
30 situps

Typ 6min

Tänkte köra 3 varv, men kände på utfallen att jag itne var helt pigg och stark i kroppen så det fick räcka med två varv. Behöver inte gräva gropen djupare än nödvändigt.


Inga kommentarer: