måndag 4 februari 2013

Bra träning med mogna beslut

Fick en liten dipp i förkylningen till helgen pg.a. att Tila blev toksjuk och ngen sömn för mig därav. Idag bättre, bara lätt snuvig.

Pass 1

A.Snatch Heavy triple

40kgx3 50kgx3 60kgx3 70kgx3 75kgx3

Första av dagens vettiga beslut, upp till en relativ lätt trea på 75kg och valde att stanna där. Vill ha en tung trea, inte en tvåa som nästan blev en två, mer chanser för det.
Rycken bra förutom det där knästräckningen.

B.OTM i 5min 3 powersnatch 55kg tng

Check.

Direkt

C.OTM i 5min 3 snatch(fulldjup) 55kg tng

Check

B och C båda lätta. Fick till knästräckningen här. Så länge jag inte flyttar fötterna så strcäker jag knäna fullt. Kanske ska testa det på min "vanliga" ryck.

Inte så svårt med tng heller.

Pass 2

D.Jerk 2RM

60kgx2 80kgx2 90kgx2 100kgx2 110kgx2 117,5kgx1,999 110kgx2x2

Dagens andra mogna beslut. Tuff nedtagning efter första jerken på 117,5kg gjorde att jag slarvade bort den andra från sträckta armar bakåt. Visste att jag hade den i mig, men testade inte igen och gick ned på 110kg och satte två fint tekniska tvåor.
Skön känsla att kunna köra backoff tvåor på 110kg, inte länge sedan jag hade respekt för 110kg.

E1.EROM HSPU 25cm(10kg+5kg tjockx2)

5 5 10(kippade)

Har kört paralletter ett tag, blivit sämre på HSPU från platt underlag sen dess. Första 2 seten strikt, sista kippat. Får ju uppenbarligen kraft från kippen, men det tar sådan tid att resetta och ladda om i botten.

E2.Strikt supinerad CTB-PU(Paus i toppen)

26kgx5x3

Har saknat dessa, de har inte fungerat p.g.a. handen. Idag fungerade de, men hängde ute i fingertopparna sista setet.

F.4 varv på tid av:

10 UB Pushpress 45kg
15 UB Pullups
20 UB Doubleunders

Tid:4:33min

Behövde starta upp lungorna lite lugnt efter förkylningen. Tog det lugnt mellan övningarna, men började bli rätt flåsigt ändå.
Allt lätt förutom PU som jag kom ur rytmen på tredje varvet.


Inga kommentarer: