fredag 27 juni 2008

Förkyld, mördarpass och ryggknäckare!

Oj, var ska jag börja. Var lite tveksam hela förmiddagen om jag skulle genomföra passet. Har varit lite småförkyld i 2 dagar, på bättringsvägen men fortfarande så att det svider lite i ögonen och har snörvlat lite. Blev dock lite taggad när 2 klienter fick smaka på ett liknande pass, så jag bestämde mig för att köra på, så det blev:

3 rounds for time of:
Run 800 meters
1.5 pood Kettlebell swing, 21 reps
95 pound Thruster, 21 reps
21 Pull-ups

Inledde med 3 min löpning, det var den enda delen av passet som var behaglig. Efter första vändan svingar med KB så var inget behagligt längre.
Under andra varvet när jag skulle hoppa ned från pullupstången(som satt rätt högt upp) så snubblade jag på skivstången som låg under mig och ramlade ned med ryggen på knäböjsställningen och slog mig fördärvad. Låg och kved lite och tyckte synd om mig själv för att jag torskade tid, drog ned pannbenet och stack iväg till löpbandet igen.
Pullupsen under sista vändan blev någon sorts butterflykipp på, kändes lättare än den vanliga kippen iaf. Det var inte med flit, det blev bara så.
31:50 min blev tiden. Så nu sitter jag här med ömmande rygg, fast förkylningen verkar ha flygit iväg.

Inga kommentarer: