fredag 13 mars 2009

Chelsea light(eller något sånt)

Dags att få upp pulsen lite efter semestern. En lite väckare från bekvämlighetens land.

Complete as many rounds as you can in thirty minutes of:
Five pull-ups
Five ring dips
15 Sit-ups

27 varv

Inte särskillt jobbigt, inte alls i närheten av chelsea. Det som gjorde att pulsen inte gick upp i taket är mina långsamma situps, snittade nog på 35 sek varje runda enbart på situps.

Pullups var lite knackigt i starten, var väl ca 2 vveckor sedan jag kippade.

Ringdipsen inga problem, däremot knakade det lite oroväckande från ena ringen. Kul om en sån skulle gå sönder mitt under en Muscleup på vinden.

Alla övningar obrutna

Avslutade med handstand-övning samt en 20-25 rikigt djupa bulgarian ringdips.
Kosten
13.00
kvarg,bär,nötter,linfrön,morot

18.00
vassledrink
brownie,vispgräddee,morot

20.30
ryggbiff,brocolli,vitlökssmör

2 kommentarer:

Bear sa...

Haha, så du tyckte inte det räckte med 135 ring-dips i wod:en? Känns som om den där är som gjord för dig, bra jobbat!

David Englund sa...

VArken ullups eller ringdips var särskillt tungt, så när ringarna ändå satt uppe så tänkte jag varför inte köra vidare lite ;) Jag e ju rätt kass på situps, perfekt tillfälle att få 405 st på ett pass!