torsdag 12 mars 2009

Hemkommen!

Tillbaka efter en vecka på Gran Canaria. Mycket sol och mycket sand. Träning har det blivit mindre av.
Det har blivit lite burpees,armhävningar,situps och dessutom har jag lärt mig något nytt. Har äntligen bemästrat DoubleUnders, eller bemästrat och bemästrat, jag fixar ett gäng med singelhopp emellan. Nu slipper jag att subba de wod:ar som innehåller DU.



En typisk dag där nere:

08.00
Upp,dricka kaffe,morgongympa(handstående,DU och lite armhävningar,situps os.v.)

09.30
Frukost
5-6 stekta ägg, ett lass bacon, apelsin,en rostad brödskiva

11.00-15.00 Sol

15.00
en liten måltid t.ex. grillade sardiner med potatis och mojosås. Bananasplit till efterrätt.

15.30-18.00
Ett gäng öl i solen

19.00
stor måltid, tex 500g blandande köttsorter/fisksorter med poffe.

20.30
shopping, bli lurad i affärerna även fast försäljarna säljer för under inköpspris.

23.30 sovdags

Ibland saltgodis på kvällen. Saltlakrits e good shit.


Skönt att vara tillbaka idag och få köra lite tung träning.

Vägde mig innan dagen pass, vägde in 71,5 kg. 3 kg upp på en vecka är inte illa.

WU
DU och pinnövningar

3x5 Backsquat 105kg

Gick riktigt bra, även fast det var ett tag sedan.


3x5 Shoulderpress 55kg

Gick som förväntat, ca 2,5kg klenare än min topp i december.

Deadlift

3x120kg, 4x110kg

Nöjd, pronerat grepp.

Imorrn funderar jag på att ge mig på den där 30 min wodensom var framme för någon dag sedan, jag behöver öva på situps.

Kosten

12.30
kvarg,bär,nötter,linfrön

16.00
vassledrink
fläskarré med skysås och gelé,morot,brocolli

20.30
fläskpannkaka,rårördalingon,morot.

4 kommentarer:

Bear sa...

Ser trevligt ut, najs att äta banana split varje dag!

rackempackem sa...

Gillar bilden. Det är något nästa surrealistiskt med den. Oklart vad.

Jonna sa...

Välkommen hem! Frukost!? Hur gick det till och hur klarade du dig sen i 7 timmar utan mat? Hmmm... 3 kg upp, imponerande! Bara muskler eller hur!

David Englund sa...

Björn:Jepp, banana split e också good shit, borde kanske ha nämnt det? Iof så är det inte lika good shit när en portion kostar 65 spänn!

Load; Bildens enda syfte var att skapa lite avundsjuka, hoppas det lyckades ;)

Jonna: Du får svara när man ringer!
Kanske ska gå om grundskolan, det var ju bara 5 timmar mellan frukost coh lunch(öl).
3 kg upp fast 1,5 kg har redan trillat av, jojobantning?