lördag 28 mars 2009

Lite CrossFit.com iaf!

Väldigt tight med tid för träning idag.

Inledde med lite ryck:

1x40kg,1x45kg,1x50kg sen blev det 2 försök på 55 kg gick inget vidare idag. Stressad p.g.a. tidsbristen inget fokus.

Har slappat till lite med pullupsen så det fick bli gårdagens pass:

10 rounds for time of:
10 Pull-ups
10 Ring dips





Tid:11:27min

Satsade på sub 10 min, men gick ut för hårt och brände ut mig på ringdipsen.

Ska nog bli lite crossfit.com igen, fast försöka extraträna lite OL och tunga lyft.

Kosten

12.00
träning

12.45
vassledrink,gammledagsmjölk

13.30
brownie,vispgrädde

15.30
fläskpannkaka,morot,rårörda lingon

Eftersom jag äter den rätt ofta så kan jag ju hänga ut receptet på den här:

4 portioner med ca 700 kcal i varje

2 paket ekologisk bacon skuren i småbitar. Lägg bacon på en plåt i ugn på 250 grader med 40g kokosfett eller smör tills den är genomstekt.

Vispa ihop 10 ägg med 2,5 dl gammeldagsmjölk. Lägg ned 250 g keso i stunningen.

Kuba upp 150 g ekologisk västan ost(eller annan ost)

Strö ostkuberna på plåten över baconen. Häll över stunningen. In i ugnen igen. Grädda tills den har fått färg.

Smaklig måltid!

20.00
kvarg,bär,linfrön,nötter,morot
2 ägg

6 kommentarer:

rackempackem sa...

Äter du aldrig frukost?

David Englund sa...

Jodå,lite sent bara. Mår bättre av att fasta större delen av dygnet.

Bear sa...

Bra jobbat, jag lyckades bränna mig på dipsen trots att jag inte hade ringar att tillgå (siktade också på sub 10). Får väl skylla på allt jävla bänkande den här veckan.

Ang maten: När brukar du gå upp på morronen?

rackempackem sa...

Jäklar, den där pannkakan låter grymt god!

David Englund sa...

Fast du subbade väl varje ringdip, med 3 vanliga dips? ;)

Jag brukar gå upp mellan 7-9 varje morgon.

Sven Isaksson sa...

Fläskpankakan är grymm. En favorit!