fredag 27 mars 2009

Lite teknik och genomblödning

Som titeln säger så blev det ingen riktig träning idag. Filade lite på mina double-unders, lyckades ta 2 i rad(wow). Bara gneta vidare!

Tänkte öva lite teknik efter ha läst om Björns äventyr. Det blev 350 m, sen dog jag nästan av tristess. Det kommer bli tufft att få mig att bli bra på att ro.

Sen lite rörlighetsövningar för axelled, ryggrad och höftled.

Känner mig härligt trött i länden efter marken igår, den känslan brukar inte infinna sig så ofta.

Vet inte riktigt om jag ska fortsätta mitt projekt med få reps och OL inriktning. Det är faktiskt inte alls roligt. Kan väl ge det 4 veckor till iaf.

Kosten

14.00
kvarg,nötter,linfrön,bär,apelsin

17.00
fläskpannkaka,lingon,morot

20-21
Middag har jag inte bestämt mig för än vad det ska bli.

2 kommentarer:

Bear sa...

Skoj att man kan inspirera! Ett tips är att börja ro som uppvärmning. Som träning kan du ju byta ut nån lätt metcon / intervallpass mot tabata-rodd (går ju att ställa in, 20 sekunder jobb, 10 vila: 8 varv). Ror du tabata så kommer du garanterat inte bli uttråkad...kanske illamående ;)

David Englund sa...

Uppvärmning blir det nog inte som, där försöker jag förbättra min DU sklls.
Blir nog tabata, 20 sek rodd åt gången är nog acceptabelt :)