söndag 29 mars 2009

PRx2 och pulsig coreträning!

Inledde med lite oorganiserad träning, utgick inte från några särskilda % av 1RM.

OverHeadSquat

3x67,5kg

Ovan att pushpressa upp vikten, borde fixa 5 st iaf

7x60kg,9x60kgPR

Squatclean

1,70kg,1x80kg,1x85kgPR film



Extenderar inte fullt ut i höften, är det någon som vet någon quickfix för det? Verkar ha en mental spärr när det gäller det?
Är det några mer missar jag gör?

Avslutade med en liten core-metcon:

30-20-10
GHD-situps
Semiamerikanska svingar 32kg

Tid:7:31min

Tanken var att köra ryska svingar, men eftersom jag är van vid amerikanska så drog jag upp KB i något mellanläge ca 135 grader axelled.

GHD och svingar kändes lite smårostiga, mer rutin krävs där.

Kosten

13.15
Träning

14.15
vassledrink o lite morötter

15.15
köttfärssås,spaghetti,olivolja
ostgratinerad brocolli

18.30
brownie,vispgrädde

23.00
fläskpannkaka,rivna morötter,rårörda lingon

10 kommentarer:

rackempackem sa...

Vacker vändning. Men jag vet ju inget om det egentligen. Det är kul med rekord. Vilket gym är det? Nice med Eleiko gear!

David Englund sa...

Jepp, kul med PR,speciellt inom OL som har stååt lite still för mig. Såg nu också att jag landade lite på framfoten.
Gymmet ligger närmare än vad du tror, bergsunds strand 47.

Bear sa...

Jo, höften extenderar inte helt, vet inte hur mina ser ut iofs. Grattis, kroppsvikt x 1.5 snart? Eller så lätt kanske du inte är ;) Vad sägs om svenska swingar förresten?

Jon Ivmark sa...

Snyggt PR! Undrar när man kommer våga sig på tunga vändningar igen. Handledsfadäsen sitter i bakhuvudet.

rackempackem sa...

Det var som attan. Du kör på SATS - själva antitesen till CrossFit. Men ja, vad ska man göra. Det är dags för någon att öppna ett vettigt gym!

Unknown sa...

Härligt med nytt rekord David!
Jag längtar tillbaka till stålet när jag ser din film :)

David Englund sa...

Björn: Nä, så lätt är jag inte :) 150% bw, är väl ca 102,5kg. Alltså en bit kvar till det. Svenska svingar var ett bra namn, får bara se om man kör dem igen.

Jon:Konstigt nog så verkar jag vara den ende som får mer handledsproblem av powercleans än squatcleans. Får jag stången ordentligt rackad med höga armbågar så får jag ingen brytpunkt i handleden.

LoadDet är väl iaf friskis som är antitesen till CrossFit? Du märkte väl hur det var där senast?

David Englund sa...

Tack Sam, hur mår axeln?

Martin Altemark sa...

Grattis David! Starkt! Det är lätt att det blir sådär (med höften) när det blir alldeles maxtungt. Förslagsvis kör du clean high-pulls (ganska tunga multipler), och verkligen överdriver höftöppningen. Det gjorde saken bättre för mig iallafall.

David Englund sa...

Tack Martin,riktigt bra tips! Ska testas imorrn!