torsdag 26 mars 2009

Mitt värsta pass någonsin!

Som jag har nämnt så har det ju inte blivit mycket sömn i veckan och jag tror t.o.m. att jag började gräva anti-återhämtningsgropen med "Murph" i lördags!

Tanken var at köra något liknande pass som dagen efter semestern.

Backsquat
Målet var 3x5 på 107,5kg

Gjorde 2 reps på 107,5 och kände direkt att det aldrig skulle gå med 3 femmor idag. Gav upp direkt. La stången i racken obörjade förbereda mig för:

shoulderpress 57,5kgx5,x3,x4

Inte vidare starkt här heller, exakt 2,5kg klenare än min topp i övningen som jag ahde i december. Ska man inte bli starkare när man tränar regelbundet?

Testade ett set med KneesToElbows, blev 27 st, underarmarna gav upp.

Deadlift
4x120kg, 2x5 110kg

Här var det väl inte total katastrof, samma styrka som passet innan. Filmade marklyften för att kolla tekniken lite. Höll ryggvinkeln bra rakt igenom, samt rak ländrygg alla set.

Kosten
14.00
Makrill,knäckebröd,ägg,morot

17.30
vassledrink,mjölk
brownie,vispgrädde,morot

21.15
Köttfärs,jalapenos,brocolli,gräddfil
cashewnötter,2 apelsiner

5 kommentarer:

Bear sa...

Värsta? Ja då antar jag att du har en hög lägsta nivå, ryck upp dig! ;)

David Englund sa...

Ska du säga Mr PR ;)

David Englund sa...

Eller rättare sagt, lätt att säga om man är Mr PR ;)
Ok, kanske inte det värsta någonsin, men iaf topp-3 modern tid.

Jocke sa...

Lät ju inte så illa. Till att börja med gjorde du ju inte illa nåt. Det är ju nästan ett krav för att kvalificera som misärpass.

David Englund sa...

Om man gör sig illa, men ändå får med ett PR då är det ett bra pass, eller något :)