tisdag 21 april 2009

Hög intensitet, låg volym

Har undvikit powercleans ett tag för att mina handleder inte vill samarbeta med dem. Jag får direkt ont i handlederna om jag fångar stången halv-rackat, alltså där jag inte får upp armbågarna så att de pekar rakt fram direkt.
Fick bli lite övning idag, de dyker ju ändå upp i metcons då och då.

Powerclean+HPC+HPC

3x60kg,4x3x65kg

Inga problem, hoppade som en dåre bara.



Sedan Mainsite:

Back Squat 3-3-3-3-3 reps

90kg,100kg,105kg,110kg,112,5kg PR (Film)



Hade inga större förhoppningar på det här efter fredagens BS. Kände dock inte av gårdagens angie alls i benen, bara i lats och bröst. Gick riktigt bra.

Tänkte försöka mig på lite Deadlift, men var helt urlakad efter backsquaten.

2x125kg,2x110kg,7x100kg

Lite volym där iaf.

Kosten

13.00
Inlines med Balle Balour(grisen)

14.30
Kvarg,bär,nötter,linfrön,kiwi

17.30
Träning

18.45
vasledrink
brownie,vispgrädde,morot

21.30
smörstekt halloumi,cahewnötter,lammstek,brocolli

6 kommentarer:

Bear sa...

"Kosten
13.00
Inlines med Balle Balour(grisen)"

Blev det nödslakt och måltid efter den turen eller?

Anonym sa...

Bear: hahaha!

David: Snygga squats, inte för att jag känner att jag har stenkoll längre på teknik och liknande men som sagt bra djup och bra driv. =)
Svarade på ditt inlägg ang. JS-dieten på min sida men kan ju göra det lite kort här oxå:
Jag gillar att prova lite extrema prylar plus att det enkla i den dieten är ju det tilltalande!
Provar det mest som en kul grej sen som du säger finns det ju så mkt annat man kan slänga i sig som ger samma värden, men som sagt allt ska man göra en gång! ;)

//Chris

David Englund sa...

Björn:Kan ju inte slakta Balour, det skulle ju inte vara helt rätt

http://crossfitaf.blogspot.com/2008/12/terhmtning.html

Chris:Tack, de gick mycket bätte än vad jag trodde att de skulle göra.
Ok, då är jag med.För mig är slutmålet intressant, resan dit inte lika. Jag testade palumbos diet för länge sedan, det räcker för mig :)
Jo om man ser på makronutrient innehållet så ser de rätt lika ut. Ligger kankse lite lägre kcalmässigt per kg/kroppsvikt på JSdieten.

Jonna sa...

Imponerande fina squats David!!
Vilken utveckling sen vi började köra :) Fin rygg, bra djup, bra driv. Skulle vilja se dem filmade framifrån nästa gång. Hur ser det ut i knäna? Vobblar de?

David Englund sa...

Tack Jonna!
Sedan rörligheten blev bättre och modet att vända lite snabbare på tunga vikter kom så sa har alla knäböjsvarianter gått bättre, speciellt OL-varianterna.

Vänster knä vill åka inåt, men ressar det aktivt utåt så det är inga problem. Största problemet är fortfarande rörligheten.

Joel Krigström sa...

Grymma knäböj!