måndag 4 oktober 2010

Mellandag

Här är en film på på gårdagens frivändning på 95kg. Är väldigt nöjd över hur fort jag tar mig upp ur "hålet" jämfört med hur trögt det brukar kännas vid cleans. Enda riktiga missen jag gör är att jag hoppar fram lite(troligtvis för att jag inte drar stången tillräckligt nära kroppen). Dessutom borde filmningen få ett pris för att ha en av de bättre kameravinklarna :)



Till dagens träning. Kände mig oförtjänt fräsch i kroppen idag efter gårdagens rodd.

WU
Rörlighetsträning, backsquat 20-80kg

A. Oly-backsquat 95kgx3x5 vila 2min

Fokus studs upp ur botten med tight bål. Gick hyffsat. Tack Chris för ditt coachande öga.

B. Snatchgrip-pushpress 75kgx4x5 vila 2min

Råkade köra på 5x72,5kg snedlastat första setet. Jobbigast med övningen är nedtagningarna. Även om jag är försiktig och inte träffar prominens(kota C7) så får jag fina små skavsår efter. Annars ganska lätt.

C. Snatchgrip-deadlift 75kgx3x3 vila 2min

Gick bra.

D. AMRAP HSPU-1 10cm ext.ROM

8

Kändes lättare än förra veckan, kanske t.o.m. var -2 idag.

E1. 15 GHD-situpsx3 vila 1min

E2. KB-press 24kgx3/3x3 vila 1min

Kosten
11.00 3 ägg, 2 morötter
15.00 brownie,vispgrädde, kyckling,1 äpple
17.00 vitkål,makrill,2 kiwis
20.30 1 hamburgare, 350g fläskotlett, sallad,tomat,lök,paprika, 2 morötter,kokosfett.

4 kommentarer:

yogamanchris sa...

Tack själv för grym behandling! Utan den hade jag aldrig kunnat.. ehrm, slowmotionat mig igenom passet... ;)

m-force sa...

Snygg vändning!

David Englund sa...

Chris:Vet faktiskt inte om jag gjorde dig en tjänst genom att fixa så att du kunde köra passet :)Tack igen förresten,CTB-BFPU(krångligt ord det där) börjar sitta bra nu!

Danne:Tack, synd bara att jag inte vågade dra mig under tresiffrigt.

Jon sa...

Så otroligt vacker vändning!

Jag blev faktiskt lite tårögd i min ensamhet när jag satt och tittade och med tanke på hur snabbt du reste dig och hur högt stången var så kan jag bara säga:

"There is a whole lot more where that came from!"