söndag 17 oktober 2010

Nya planer samt TGU-test

Snackade lite med Chris idag, och berättade att han skulle följa OPTs programering innan regionals fram till SM. Jag kollade igenom den och den såg ut att passa mig rätt bra faktiskt, spelade nästan bara på mina svagheter(vilket inte är så svårt). Så fram till SM så blir det OPT och efter det har jag redan det klart för mig hur det blir. Jag kommer lägga till lite saker ev. samt modifiera lite vilket redan hände under dagens pass :)

WU
Rörlighetsträning, DU´s Musclesnatch, snatchdeadlift,powersncth 25kg

Träning

A.Powersnatch 2-3x7 vila 120sek

50kgx3x2 55kgx3x2 60kgx3(3RM PR) 65kg(miss, bakåt också !?!) 65kgx1

Kände mig hyfsat stark trots slitna axlar/triceps och ben sedan Mikko. Halvnöjd med tekniken, jag drar på tok för lite med armarna. Hoppas jag vågar bli mer aggresiv med dem när handleden blir bra.

B1 GH-raises 21X1 AMRAPx5 vila 60sek

10 8 8 8 8

Skulle egentligen ha kört någon sorts explosiv variant med band, men är man i avsaknad av baksida lår så duger det med vanliga tack.

B2 Turkish Getup med skivstång 5set vila 60sek

25kgx3/3 30kgx3/3 35kgx3/3 40kgx2/2 45kgx1

Valde att lägga till den för jag behöver bli starkare i min vänstra axel. Tänkte stanna på 40kg men blev sugen att testa 45kg på vänster sida och det gick. Vågade inte testa tyngre på höger hand p.g.a. handleden. Det ska bli väldigt kul att se vad den kan ge. Leker med tanken om BW-TGU, inget uttalat mål(än) :)

C Vertikalhopp

Hade inga mätbara punkter så det var rätt tråkigt. Hoppade några tafatta hopp för att sen öva lite boxjmps. Satte igång en tabataboxjumps men körde bara 6 intervaller. Känenr nästan samma frustration inför dem som jag gjorde inför DUs förr. Jag kan verkligen inte studs i botten.



Kosten
12.00 3 ägg 1 äpple,1 morot
14.30 träning
16.00 paleobrownie,vispgrädde,1 äpple, 2 mrötter
19.00 hösthummer(gratinerad humer med kantarellstuvning, älgfärsgryta med kantareller och blomkålsmos, 1 röd paprika

3 kommentarer:

Bear sa...

VA!? Har du koll på vad som kommer de närmaste veckorna? Jag menar eftersom du vet att det kommer spela på dina svagheter ;)

Roligt förresten, hoppas du inte ändrar för mycket i passen och postar på OPT-bloggen, det är minsta man kan ge tillbaka för ett gratisprogram! :)

David Englund sa...

Alltså jag kommer köra passen från april/maj, senaste tidens OPT träning har ju bara varit sådant jag är bra på som OHS viktade PU o.s.v....

Fit 4 50 sa...

Lycka till, David. Började ju bra. Nice krubb!