fredag 22 oktober 2010

PR och mogna beslut

Fick som sagt lite halsont efter senaste träningen. Hade fortfarande ont när jag vaknade idag, dock inga andra symptom på sjukdom. Valde moget nog att fokusera på dagens styrkepass och köra dagens metcon i samband med det istället för att vila i 6+ antal timmar och istället köra den i ett lugnt tempo som en genomkörare.

part 1:
A1. Clean - 2,2,2,1,1,1,1; rest 60-180 sec
A2. Closegrip Bench Press - 1,1,1,1,1,1,1; rest 60-180 sec

A1 70kg 80kg 90kg(2RM PR) 92,5kg (miss)92,5kg 95kg(miss) 95kg

2 reps på 80kg var papper så jag bestämde mig för att testa 90kg och det gick ju! 10kg PR sen i maj, helt klart nöjd! Slappnade av inför 92,5kg och var inte särskilt mentalt laddad och missade första försöket. Vilade bara 30sek testade igen och då satt den. MIssade första försöket på 95kg, hittade inte riktigt balansen i botten, bara kolla filmen :) Sen satt 95kg, nöjd där med tangering efter alla tunga lyft
innan.



Bjuder på min failade clean :)



A2 70kg 80kg 85kg 90kg 95kg(miss) 95kg(miss)

Var rätt nära på 95kg, men det är svårt det där med closegrip. Jag har ju nästan aldrig kört med det. Stickingpointen ligger så mycket högre upp, ovant!

vila 2min

part 2
3 rounds for time:
21 thrusters - 95#
7 muscle ups

Tid:9:04min



Första varvet rätt snabbt(1:25min) och obrutet. Thrusters däremot rätt sega, smala bänkpressar påverkade viss utlåsningsförmågan. Testade att racka dem med lägre armbågar då jag har vant in det i jerks. Kändes som att de bara gjorde dem jobbigare för att jag tappade bröstryggen vid varje rep.

Muscleups varken lätta eller tunga. Har taskig kipp i draget, men tyckte jag fick till det rätt bra andra varvet.

Blev flåsigare än vad jag hade tänkt mig, trots långa vilor mellan seten.

Imorgon är egentlgien en dubbel inplanerad, men kommer att skjuta fram 800m löpning tills jag är helt frisk. Där ser man, ett till moget beslut :)

Kosten
12.30 Träning
14.00 Lunch på matdistriktet, 400g lammstek, 200g lax, mandelpesto, dragonmörötter, stekt kål och massa anant gott.
20.00 400g plomman/vitlöksspäckad fläskkarré, ugnsrostade morötter,sötpotatis,brocolli,lök. 2 satsumas, 1 röd paprika. 1 glas rött

2 kommentarer:

marcusherou sa...

Om du kör opt så kommer du bli van med close grip bench. & supinerat grepp på pullups :)

kluster är ju också herrns favvo

David Englund sa...

Det var egentligen vanlig bänkpress, jag valde closegrip för att jag kör det för sällan....