lördag 7 maj 2011

En till punkt på listan av svagheter!

Trapezius börjar återhämta sig, men är inte helt återställd. Hamstrings nästan helt återställd. Dock intressant träningsvärk i magen som jag alltid glömmer bort att jag får av höga boxhopp.

WU
3 min jogging, 10 benpendlingar per ben.

Träning

5 varv av:

"Sprint" uppför hammarbybacken

gång, småjogg ned 3 min total vila

Insåg vid första sprinten att uppvärmningen var på tok för kort, benen stumnade till rejält men jag klarade att springa hela vägen tog 1 min. Sprint 2 tog 1:20min. 3-5 tog alla runt 1:30min. De 2 sista var 2/3 smålunk och 1/3 gående med lite vilja att springa iaf.
Svagheter var det ja! Har märkt det några ggr nu, dels udner något hemskt pass med Mackie med Wb,BJ och burpees och dels under games open 11.4 att mina muskeluthållighet i benen är usel, fick ett extra fint kvitto på det idag. Mer backlöpning ska det bli iaf, nice att vara bortskämd med en sådan fin backe ca 5min från min naprapatklinik!

Kosten
12.30Träning
13.30 Kvarg,bär,nötter,linfrön,2 morötter
16.00 4 ägg, 2 morötter
19.00 1kg revbensspjäll,coleslaw,1 äpple,lite ananas.
22.00 2 ägg, kokosgrädde

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hillsprints tar ett par ggr att "vänja" sig vid, sen brukar jag kunna trycka på rakt igenom på ett helt annat sett.
Tänkte dock själv på att jag inte vet om min stamina i benen är ok, lång utfallsgång och tabata squats kanske vore bra att ha med i progr? =)

Anonym sa...

PS. 60-90s långa sprints är jävligt långt...

David Englund sa...

Jepp något sånt, det är då man upptäcker hur dålig staminan är typ 5 varv på tid av:

10 burpees
20m utfallsgång
25 airsquats

Fast hillsprint räcker ju om man lägger dem lite längre(eller brantare, hammarby backen är lite bredare än backen vid mattiaS)