söndag 1 maj 2011

En inte alltför het date med Diane!

Sådan sjuklig träningsvärk i soleus(djupa vadmuskulaturen) sedan mina 10x400m löpning i fredags, linkat omkring som en gamling och det verkar inte bli bättre. Det ska bli intressant att se hur morgondagens planerade löpning kommer att gå!

WU
Dynamisk rörlighet, 20 pullups på 17sek, burgener WU.

Träning

A Bygg upp till en tung 3:a Hang Powersnatch



40kg 45kg 50kg 55kg 60kgPR 65kgPR

Visste inte riktigt hur jag skulle vara här, bestämde mig innan jag körde att jag skulle vara nöjde med allt på 60kg och uppåt.
Power är nyttigt för mig för det är själva lyftkraften(panget i höften och draget med armarna) som jag behöver, vid sittvarianter glömmer jag ofta det och är snabbt ned udner vikten istället.På tyngsta setet var det mycket att tänka på och givetvis klippte jag till den för tidigt samt att jag glömde bort "legdriven".

B.Bygg upp till en tung singel marklyft med spikrak rygg

100kg 110kg 120kg 130kg 140kg 150kg

Det var så otroligt lätt att marklyfta idag, borde kanske ha passat på att smida medan järnet var varmt och lyft 165kg mark, men höll mig till upplägget för marklyft skulle det bli mer av.

C. "Diane"

21-15-9 reps, for time of:

Deadlift 225 lbs
Handstand push-ups



Tid:3:30minPR

Skamgräns 5:19min, mål 4min, drömgräns 3min. Kapade 40% av min senaste tid på den här, men är inte helt nöjd ändå. Tror jag kan trycka på mer i den här, att sista varvets HSPU gjordes obrutna och strikta(iof kanske för att jag inte kan kippa) är nog ett tecken på det. Komma ihåg till nästa gång, endast ett bryt i varv 2 HSPU och snabbare setups för deadlift och bli starkare i deadlift :)

Konstigt att vara klar för dagen när jag bara var vid C, sugen på att klämma in lite PWO-training, men lyckades hålla mig.

Kosten
14.00 Träning
15.00 Brownie,vispgrädde,1 apelsin,2 morötter,2 ägg
19.00 Kycklingröra med cremefraiche,brocolli och sambal olyek. 2 ägg, 1/2 litet vitkålshuvud.
22.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,1 apelsin.

5 kommentarer:

Richard sa...

Ha ha, grymt pr på Diane, nu hamnade jag på jorden igen. Trodde mina 4:33 var bra men 3:30 är grymt snabbt. Jag hade kanske kunna slipa min tid om jag inte brutit mina sista hspu´s i 3-2-1-1-1-1. Jag var helt slut efteråt.

Ett grattis är väl på sin plats då!? : )

Joel Krigström sa...

Grattis till Diane och snygga HPS, imponerande!
Körde "Nancy" precis, ingen dålig tid du har med henne heller:)

Anonym sa...

Damn vad snabbt!
Tror att på dessa relativt korta 21-15-9s så är ett sub max tempo där man har så få breaks som möjligt optimalt för snabb tid. Så kändes iaf min Fran senast.
Antar att jag måste köra Diane snart så jag slipper vara mil efter igen... ;)

David Englund sa...

Richard:Tack! Om jag hade din marklyftstykra då skulle det här faktiskt vara ett riktigt roligt pass!

Joel:Du får komma ned hit i sommar så får vi slipa till både våra nancytider till nästa gång.

Chris:Vill man få en bra tid(läs typ 2:40 Fran) så funkar itne submaxtempo längre då ska allt göras fort utan pauser ;)

Jag är faktiskt inte vidare nöjd, kändes som att jag hade mer att ge, får se om jag gör en Mackie och gör om den på fredag :)

marcusherou sa...

En grej till. varför ställa sig på fötter i bryten i hspu? suboptimalt då du ändå gör som jag och börjar med huvudet i marken :)

skönt att du har en tendens att alldeles precis lagom missa mina PR :)