tisdag 10 maj 2011

Fejkstrand-löpning

Underarmar och biceps rätt tärda av gårdagen, även nedre delen av bröstet som alltid får en känga av våldsamma kippar. Fräsch i underkropp och ländrygg dock.

Har upptäckt en sån där lömsk 360m bana ca 2km från vårat hus, hann dock inte besöka den idag så det fick bli ett besök på fotbollsplanen vid den närliggande skolan.

WU
Lite dynamisk rörlighet, jogging, en sprint på 80% 100m

Träning

A.Sprint 100%Ca 70m (kortsidan av fotbollsplanen samt lite till)x6 vila 1min mellan varje

8,8-9,4sek

Inte helt optimalt med ojämnt sandunderlag samt mobiltelefon i handen som tidtagning. Kände mig hyfsat snabb och explosiv ändå.

B. ca1050m löpning vila 3min ca 700m löpning vila 3min ca 350m löpning

3:55min, 2:21min, 1:01min

Vågade inte ta på den första långa, bara flåsigt ingen syra. Tog mig i kragen och körde lite hårdare på de 2 sista.
700m loppet riktigt tufft, dock rätt så återhämtad till nästkommande lopp(som nästan var lika tufft det).

Bra att jag har lagt upp de här medellånga distanserna på mållistan. Jag har alltid varit hyfsat snabb på korta distanser(60-200m) och onödigt långa distanser(5km+) dock så har jag svårt att behålla en bra hastighet 800-2000m. Här ska nötas!

Lite lätt bålträning på eftermiddagen blev det också.

Kosten
11.30 Träning
12.15 Brownie,vispgrädde,2 ägg,1 apelsin
17.00 Matlåda från distriktet, rökt sej,mandelpesto,räksallad,marienrade kronärtskockor och tomater,sparris.
21.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön, morot,ananas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, bara en gissning men gruset går nog inte att jämföra med stranden, dock bra träning med ojämna underlag!
Hajjar fortf inte var de där 360m banorna kommer från, i USA kör de 400m tracks so wtf!?

David Englund sa...

Hehe, inte riktigt, men fin träningsvärk i fötterna fick jag ändå :)

Nä, det är ett stort mysterium, typ 400 yards eller något?