tisdag 24 maj 2011

Tre korta

Vädergudarna tillät mig itne ta hand om husbestyr idag heller, så det fick bli lite träning idag igen.

Wu
Dynamisk rörlighet, 500m jogg till närliggande fotbollsplan, 10 pistoler, lite knäböj.

Träning

A.Tabatalöpning

Resultat:Ca 910m

Körde det här passet för att jämför med det första löppasset jag gjorde i början av maj, förbättring från ca810m till 910m är jag nöjd med.

vila 5min

B.Spring ca 910m på snabbaste möjliga tid

Tid:3:22min

Inte helt nöjd, kändes som att jag vek ned mig lite, inte alltför trött efter.

vila 5min

C.10 varv på tid av:

ca 70m löpning
5 burpees

Tid:5:24min

Bara första löpningen hyfsat snabb. Burpees rätt snabba och såklart obrutna, fokuserade på att åla mig upp ur dem istälet för att pressa som jag brukar göra, kändes energisnålt. 5 burppes är f.ö. en väldigt bra siffra när det gäller burpees :)

Kosten

13.30 Träning
14.30 Kvarg,bär,nötter,linfrön,3 ägg, 1 apelsin,2 morötter
19.30 Fetaost/lammfärsbiffar, blomkålsmos, samma tomatsallad som igår,oliver,1 apelsin,1 nektarin, 1 ruta 90% choklad

1 kommentar:

Jon Ivmark sa...

5 burpees är minst 4 för många.