fredag 27 maj 2011

På irrvägar til löpbanan

Ben och ljumskar fick lite igår av backsquatsen igår ändå, annars fräsch. Lätt spännings HV som jag har haft hela veckan pg.a. andra kuddar en vad jag är van vid(gissa vem/vilka som har snott mina kuddar?)

WU
Först lite dynamisk rörlighet, handstående och pistoler inomhus, 5 i rad barfota är nog rekord.
2km jogg genom skog på ena sidan av hammarbybacken, kort stopp vid hammarbybacken med lite backträning i tankarna. Gräset var för blött så det var bara att glömma.

Till slut kom jag fram till löpbanan.

Träning

400m@90% 1:11min

vila 3min

800m@100% 2:32min PR

vila 4min

400m@100% 1:15min

vila 4min

800m@90% 2:49min

800m kändes bra, även om det hade varit kul att komma under 2:30min. Svårt med hastighet på de här distanserna, vill få mjölksyrachock i benen, men får inte upp frekvensen i stegen för det. Konstigt då jag är rätt snabb på kortare distanser.

Ena vaden har känts av efter de 2 senaste löppassen, en lite muskelknuta i den inre muskelbuken, jag får gå till en kollega med den(när jag har tid)

Även lite ont i vänster fot också faktiskt, liknande ställe som jag hade ont i för förförra sommaren, fast inte lika ont. Blir avlastning från plan löpning iaf en vecka nu.

Kosten
12.00 Träning
13.30 kvarg,bär,nötter,linfrön,1 apelsin,1 morot
16.00 3 ägg, 1 morot
18.00 2 Paleovåfflor, grädde, hemmagjord jordgubbssylt.
21.00 ryggbiff,ugnsrostade grönsaker

1 kommentar:

Jon sa...

Fräckt stark sista 800-ing på 90 %!!