onsdag 5 oktober 2011

Backlöpnings-Helen

Stel i länden sen igår, annars känns kroppen bra. Känns lite småfel att inleda avlastning nu, men det kommer säkert ge utdelning.

WU
Max unbroken DU 101 PR!, Lite rölighet,PU,svingar, löpning.

Träning

A.1RM CTB-PU inom 10min

20kg 30kg 40kg 45kg PR 47,5kg miss

Som senast hög PU på 47,5kg, hängde däruppe ett tag och försökte få in bröstet mot stången men det gick inte. Alla lyft kändes dock bättre än senast.

B."Helen"

3 varv på tid av:

400m löpning(200m uppför, 200m nedför uppmätt med mäthjul)
21 höga svingar 24kg
12 PU

Tid:7:25min PR (senast 8:05)

Grundtanken var att köra passet i Rålis som brukligt, men efter missförstånd och barn/bilincident så blev det backlöpning utanför CrossFit Nordic istället.

Skamgränsen var sub 8min och målet 7:49min. Jag var ungefär lika förvånad när jag såg min tid efter den här som efter Fran i måndags.

Bra 2 första löpningar(1:22,1:32) även om jag kunde ha tryckt på mer i andra varvets löpning. Sista varvet långsamt(1:44), extremt motigt med backlöpning där.

Svingar och PU snabba alla varv(ca50-55s), speciellt PU hade jag bra tempo i, alla var rätt lätta förutom de två sista.

Inte så trött efter, hade varit kul att köra den på plant underlag, sub 7min?

C.CTB-PU

2x12 BF-kipp 1x12 Vanlig kipp med supinerat grepp

Ville ha in lite CTB då jag suger på dem.

Kosten
11.30 Träning
13.30 Brownie,vispgrädde,3 ägg, 1 äpple
17.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,1 morot,1 äpple
19.30 Köttfärsbiffar,ugnsrostad brocolli,sötpotatis,rödlök.

1 kommentar:

Joel Krigström sa...

Ingen som tycker något om Davids Helen, eller är ingen förvånad?
Sluta spring i backe och sluta jogga på sista varvet. Nästa gång tar du OPT!