måndag 31 oktober 2011

SAK träning!

Ruskigt sliten i ljumskar och hamstrings sen sprintsen igår, tog i för mycket helt enkelt. Sen ska jag försöka få in löpträningen på lördagar istället för söndagar.



WU
OHS,PS,Hängryck, ryck

Träning

A.Snatch

Upp till 75kg

Kändes inte alls särskilt bra, för långsam. Klarar inte av att anamma det jag fick till på styrkerycken senast på sittryck. Behöver jobba med både andra och tredje draget så det fick bli 2 set om 3 hängryck på 50kg, lyckades köra upp handen då.

B.Clean&Jerk

Upp till 105kg sen PC+J 95kgx1x4

Kände mig långsam på sittvändningarna. Körde sedan styrekvändningar med överstöt på minuten för teknik, tyckte jag fick in andra draget på samma sätt som vid styrkerycken förra veckan här, nice!

C.Backsquat(HB)

125kgx5 (5RM PR) 107,5kgx5x2

Inte nöjd med djupet, men ett PR är ett PR. Tog igen det på seten utan bälte på 107,5kg.

D.Frontrackade utfall

62,5kgx8/8x3

Nästan metcon, bra för sätet!

Kosten
12.10 Kvarg,bär,nötter,linfrön, 1 apelsin,1 morot
16.00 Träning
18.00 Brownie,vispgrädde,1 äpple
20.00 Stor portion köttgryta med rotfrukter, avokadosallad.

7 kommentarer:

Jocke sa...

Ett PR är ett PR sa friidrottarn när han gjorde sina kvartsböj ;)

David Englund sa...

Jag ska lära mig att filma ur rätt vinkel. De 2 första var exakt likadana som här, medan de 3 sista bara.har Sl-djup på
http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=SE#/watch?v=xzGYq7VVGsU

Jocke sa...

Såja ... så länge du är nöjd med djupet är det skit samma vad jag tycker :)

David Englund sa...

Fast jag är ju inte nöjd, ville ju ner och studsa i botten på alla reps.
Kortade av repsen mot slutet för att böjen kändes skev...

J sa...

SM-kvalgränsen för 69kg är bara 205kg. Borde väl ge incitament för att tävla i en "riktig" sport

David Englund sa...

Joen: vad tror du jag gör på SAK? :)
Har insett att en sport.utan viktklasser inte är något för mig att satsa på.
Trevligt att träffas igår!

J sa...

Då ser jag fram mot drabbning till våren. Första serietävlingen i januari.

Detsamma, vi lär ju synas där igen.