lördag 8 oktober 2011

Grym avslutande vecka innan SM!

Kroppen har signalerat överträningssymptom, SI-leder molar lite, trapz och ländrygg lite slitna. Inte så konstigt med senaste veckornas volym samt bäbis på nätterna. På tal om det sa barnmorskan att man skulle skriva upp hur hon sov, för man sov tydligen mer än vad man trodde.

02.13-vaknar 03.03-somnar
03.57-vaknar 04.11-somnar
04.34-vaknar 05.22-somnar
06.20-vaknar 06.30-somnar
06.45-vaknar 07.30-somnar
08.15-vaknar för dagen....

Ja, det var ju inte mer sömn än vad jag trodde kan jag säga, nåja, ska ladda med sömn dagarna innan SM iaf!

WU
AMRAP DU 50 inget PR här idag, rörlighet, lite triggerpunktsbehandling, C&J 20-70kg. Kippsvingar, CTB

Träning

A.Inom 15min Clean and Jerk 1RM



80kg 90kg 100kg 106kg PR 110kg missx2

90kg läskigt lätt, typ metconvikt. 100kg papper, 106kg inga större problem, även fast jag slarvade med jerken. 110kg satt jag under, men höften var för långt bak så jag missade den i botten.
Oavsett grymt nöjd, arbetskapaciteten har utvecklats bra men jag har varit lite osäker på styrkan. Har dessutom inte frivänt mer än 101kg sen i våras. Nu fick jag ett bra kvitto att styrkan också ser bra ut!

B.

Event 1

”Grace”

30 reps for time of Clean and Jerk 60kg



Tid:2:49min PR

Skamgräns 3:47min, Mål 3min. Grymt nöjd med 2:49, gjorde den här senast i Juni på 3:47min, brukar kapa 30s åt gången, den här gången kapade jag 1min :)
Lite psykande vid rep 27 så tappade jag räkningen och bestämde mig för att göra ett extra lyft, nåja bra träning det med.
Riktigt tuff för framlåren, mycket värre än Fran.

Event 2

For time: 5 MU + 10/10 Jumping Lunges

28s

Satsade på att maxa hastigheten i MU, vilket resulterade i att ringarna gungade fram och tillbaka som fan.

Event 3

For time: 20 Burpees + 20 TTB

Burpees sjukkt snabba, 38s, TTB not so much....

1:37min

Event 4

For time: 20m Broad Jump + 4x3m Rope Climb

Inget vidare på att hoppa, dock väldigt stabila repklättringar, bättre än någonsin!

37s

Event 5

For time: 30 BJ + 15 KBS 32kg

BJ gick ok, fick stanna till 2-3 ggr, svingarna obrutna och hyfsat snabba.

1:19min

Event 6

For time: Handstand Walk 10m + 20 CTB

HSW gick bättre på uppvärmningen och teknikfilandet efter, men det flöt på iaf. CTB-PU väldigt lätta.

1:01min

Sista riktiga träningsveckan innan SM resulterade i 11PR, haja hur det kommer gå för mig utvilad och toppad på SM då?

Kosten
12.30 Träning
14.15 Brownie,vispgrädde, 3 clementiner,2 morötter, 1 ägg
16.30 500g köttfärsbiffar,svampsås,lite potatismos,brocolli
20.00 Troligtvis Dave's paleovåfflor

7 kommentarer:

Anonym sa...

1 min!! Sjukt bra. Grymt sammansatt pass oxå, gillar de olika momenten. Kommer nog stjälas! =)

marcusherou sa...

Chris: Nä det passar bara nu. Alldeles för lätt för att betraktas som riktig träning. Håller dock med om den goda sammansättningen då daddy cool är kocken med final touch av Dave ;)

Hatten av idag, tänk om jag kunde kapa 30sek-60sek per gång :)

Fin Clean!

Jocke sa...

Lycka till på SM (nästa helg?). Du tycks ju verkligen ha hittat formen.

David Englund sa...

Chris:Rätt nöjd, speciellt med tanke på att det har sett ut såhär:
http://crossfitaf.blogspot.com/2009/07/grace-och-grillning-med-yogaman.html

:)

Mackie:Jepp, inte bara det här passet, utan allt fram till SM har vi gjort riktigt bra!

Ok clean, ganska stark men inte så fin. har ju tappat mitt fina första drag sen vi påbörjade metconiseringen om du jämför med april:

http://crossfitaf.blogspot.com/2011/04/total-fornedring.html

Jocke:Tack! Jepp nästa helg, formen känns riktigt bra!

Jon sa...

Fantastiska tider!

Vi kommer heja och skrika oss hesa för dig och storhulken!

Ps. Välkommen till min nattliga värld Dave, hoppas det vänder Ds.

Anonym sa...

Haha, nostalgi! =)
Bra planerat då Mackie, inget fel med att köra lägre volym någon gång ibland under uppbyggnad oxå så jag kan nog prova.. ;)

Björn sa...

Lite sömn, mycket träning och sjuka tider - Du är hård som flinta David!