lördag 15 oktober 2011

Toppade formen fel vecka...

Förra veckan kändes fantastisk, 3 stora PR i prestigefyllda benchmarks samt PR i C&J.
Testade lite av passen i måndags också och klarade 100kg ganska lätt i event 2 samt bra tryck i TTB och hangclean thrusters.

På tisdagen dock började jag känna mig en aning konstig, typ minimalt sjuk fast inte ont i halsen eller så. Trodde att de3t var kroppen som reagerade på kapad volym eller så....

Har haft den känslan i kroppen hela veckan och idag på lördagen tävlingsdagen vaknade jag och kände mig lite tjock i halsen.


Idag iaf på tävlingsdagen gav jag mig på event 1

AMRAP 8 minuter

8 deadlift 90kg
8 burpee-boxjump 60cm

Resultat:7 varv+8 dl+4 BBJ (placering 57)

Höll mig till min plan att röra på mig hela tiden fast i ett lugnt tempo. Tog inga pauser, inte ens magnesiumpaus. Dock tog jag det lite väl lugnt, var inte särskilt trött efter, borde ha kört högre tempo i BBJ.


Ben och säte bleev dock trötta efter och den tröttheten släppte inte, hade inte min vanliga återhämtningsförmåga.

Event 2

På 3min max antal shuttle runs 12m

45st

vila 30s

På 1min max antal doubleunders

85st

vila 30s
På 2 min etablera så tung vikt som möjligt from ground to overhead

95kg miss 100kg

Som sagt tog 100kg rätt lätt i måndags när jag testade passet. Direkt kvitto på att kroppen inte var helt med.

Vilket som klättradde jag några placeringar till 37 efter det här.


Pass 3

På tid:
16-14-12-10 reps av
Hangclean thrusters 45kg
TTB


Det här passet hade jag hoppats mest på men hade ingen kraft i kroppen, klappade ihop totalt eftet 16 varvet. Fick bryta thrusters hejvilt och även TTB mot sista 2 varven.

Tid:9:01min

Min drömgräns var sub 6min och en helt realistisk gräns för mig är sub 7min sjukt besviken.

Marginalerna på alla pass gjorde att jag hamnade på plats 31, 30 st går vidare till morgondagen, sjukt störigt! Irriterande då jag hade siktat riktigt högt på den här tävlingen, men svårt att påverka att man och blir sjuk.

Ska bli sjukt kul imorgon iaf att heja fram Numi, Mackie, Arre,Andreas,Jenny med flera!

Edit:Nu senare på kvällen så har jag fått tokont i halsen, så visst var det sjukdom ändå. Äcklig jävla skittiming!

Grymt bra arrangerat, tiderna för heaten flöt på riktigt bra!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lider med dig, så små marginaler och du hade plockat så många places om du hade vart på topp.. =/

mimi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sam sa...

Segt med den tajmningen :(
uppladdninge såg lovande ut, jaja, starkt att komma 31 ändå och vara sjuk.

krya på dig och kom tillbaka starkare

Jocke sa...

Beklagar verkligen. Det såg ju ut att kunna gå hur bra som helst.

Men nu vet du att du inte får chocka kroppen med vila :/

Hur gick det för min klubbkompis? Han från hälseneklubben alltså.

Bear sa...

Jo, shit alltså, syntes att du gick in i sirapsträsket mot slutet på 3an. Bra jobbat hur som, en annan som bara göra benböj nu för tiden är sjukt impad!

David Englund sa...

Tack, jag kommer tillbaka friskare och starkare nästa gång :)
Jocke:Faktiskt så tror jag att vilan gjorde att det bröt ut.
Din klubbpolare är det fan synd om, värre än för mig, han gjorde illa ryggen i pass 1 så nu blir han borta från träningen igen...

Jocke sa...

Fy fan. Jag var rädd att DNF betydde nånting annat, ryggskada är oftast lindrigare än att slita av hälsenan, så bara hålla tummarna för att det inte är diskbråck. Två skador av hälsenerupturdignitet borde vara förbjudet att råka ut för på samma år.

rackempackem sa...

jäkligt trist. du får trösta dig med extremt dominanta benchmark-tester senaste tiden. (det är ju egentligen det som räknas mest imo) sen får du börja me tyngdlyftning, skulle passa dig kanon!

David Englund sa...

Jocke:Det verkar som att det bara var ett "vanligt ryggskott", han komemr nog vara återställd inom någon vecka eller så. Fast sjukt frustrerande när man har varit avstängd från riktig träning i 5-6 månader.

Ludde:Vi har ju snackat om det där, kul med bra tider på CF-benchmarks men det är ju egentligen bara hittapå övningar.
Oly kommer nu, ska ringa Göran i veckan.