torsdag 20 oktober 2011

Fortsatt sjuk och stark

Fortfarande lätt infektion i kroppen, typ lätt svidande ögon och puls av minsta metcon-aktivitet.

WU
DU's, OHS 20-60kg.

Träning

A.OHS



70kgx5 75kgx5 80kgx5

Jag har känt mig wobblig i OHs senaste passen, inte nu. Kände mig stark och stabil. 80kg var tangerat 5RM med mer kvar i tanken.

B.Frontsquat



105kgx5(5RM PR) 90kgx5x2

Tänkte först bara göra 3 st på 105kg, men det var så lätt så jag kämpade in ett nytt 5RM PR. Lättare set efter utan bälte.

C.3 varv ej på tid:

5 T&G Powersnatch
10 OHS
10 Ringpushups med utåtrotation av axel i toppen.

40kg 45kg 50kg

La in det här momentet för jag behöver öva på T&G snatch samt snabba viktade squats. Strikta ringpushups utan tidhets är nyttigt.

Dagens lärdomar

För mer effektiva T&G snatch, sträck armarna maximalt på vägen ned. Jag har en tendends att hålla den med lätt böjda armar.

Jag måste lära mig att aktivera sätet vid böjrörelser. Kom åt det idag, fick mjölksyra direkt där. Nu när jag vet hur jag ska göra, oj vad stark jag ska bli :)

Kosten
13.05 Träning
13.55 Brownie,vispgrädde,1 clementin, 1 morot
16.30 Kvarg,bär,nötter,linfrön,1 morot, 1 äpple
19.30 Kycklinggryta,brocolli, 1 clementin

2 kommentarer:

rackempackem sa...

vad använder du för metod för att bestämma vikt på back-off seten? procent?

David Englund sa...

Nu myskör jag lite, annars kör jag Arbeta upp 5Rm(95-100%) sen 90% av det