lördag 16 juni 2012

Bekvämt med stång hemma!

Kort  om tid idag, perfekt med stång och KB i garaget. Snabbt pass på ca 45min.

WU
Aktiv rörlighet, OHS, FS, Press, snatch 20-40kg

Träning

A.Powersnatch

50kgx2 60kgx2 65kgx2  På minuten i 5min 70kgx1

Tanken var att köra vanliga snatch, men jag har gett mig på(än en gång) att få upp rörligheten i utåtrotation i min vänstra höft. Det tycker inte min rygg om, så jag var inte alls bekväm med att sitta djupt idag så det fick bli powersnatch.
Inget fel med det, då jag är ganska kass på det jämfört med vanlig snatch. Alla lyft väldigt lätta idag, så som jag ska ha det närmaste tiden. Ändå tror jag aldrig har gjort så många totalt på 70kg som jag gjorde idag.

B. På minuten i 5min

3 powerclean&pushjerk 75kg

Inga problem, men jag fick definitivt ta i mer än vid rycken. Lyften gjordes på riktigt, dvs inte touch n go.

C, RDL Pulls

85kgx5x3

Fick inte kontakten med sätet som jag fick senast, kanske pga rygghistorien.

D.AMRAP 5min TGU 24kg

14st

Gjorde dem väldigt lugnt och försiktigt, pausade 1 s i botten på varje, där brukar jag var slarvig och släppa ned dem direkt. Mycket bättre genomfört idag än senast, slapp gå in i väggen efter 2-3min.

Kosten
13.00 Träning
14.00 Brownie,vispgrädde,jordgubbar,2morötter
15.45 Kvarg,bär,nötter,gojibär,linfrön,1 morot
19.30 5 kycklinvingar, 400g hamburgare,ost,bacon,sallad,majs,dressing,coleslaw,guacomole.

Inga kommentarer: