lördag 23 juni 2012

Bra garagepass!

Seg idag, svårt att somna om efter ha blivit väckt av Tila. Kroppen annars i mycket bättre skick än förra lördagen då mycket DOMS i lår och ont i ryggen efter fel säng. Nu bara lite småstel.

Träning

A.Powersnatch+snatch

40kgx2 50kgx2 60kg 65kg 70kgx5

Alla PS kändes riktigt bra, dock sittrycken på 70kg kändes lite instabila. Gissar dock att det beror på att mina garageuppfart är ojämn och grusig. Började regna lite väl mycket så jag rullade in stången i garaget efter rycken.

B.På minuten i 5 min 3 powerclean&pushjerk 80kg

Check

Inte lika lätt som 75kg förra veckan(no shit), men klart hanterbart. Inga fula lyft och inga efterpressar.

C1. Romanian Deadlift 3111

80kgx8x3

Bra kontakt med rygg och baklår.

C2.Enarmspress

24kgx6/6x3

Lät dem inte vila i rack i botten, ville ha belastning på axeln hela tiden, jag har en tendens att ta i med trapzen annars.

D.Ring-PU 4112

3x6

Började med pronerat grepp och växlade till supinerat på vägen upp. Knäppt vad tempot gör det här tufft. Fixade inte ens tempot sista setet då jag fick köra 21x1.

Inga kommentarer: