lördag 9 juni 2012

MK Open och Redline-Dave

Tanken var att jag skulle hoppa över MK Open, då jag var ganska sliten och axlarna värkte en del efter Regionals. Ju närmare helgen jag kom. desto mer sugen blev jag på att åka upp till Falun och tävla ändå.
Man ångrar ju bara det man inte gör.

Lördagmorgon

3 grader varmt och snöblandat regn. Så som en dag i Juni ska se ut?

Gren 1+Gren 2

Inom 16min:

Gör först "Helen", 3 varv på tid av:

400m löpning
21 KB-svingar
12 Pullups

sen etablera en sån tung serie som möjligt av:

1 clean+1 frontsquat+3 jerks

Jag gjorde 2 stora misstag här:

1.Jag försökte intala mig själv att jag hade lika bra flås som inför SM, såklart att jag inte har det när jag bara har övat på regionals grenarna som inte innehåller så mycket flås.

2.Jag ser Helen som ett prestigepass och försökte slå min gamla tid(7:25min) och inte placera mig bra i tävlingen.

Stack iväg som en skållad hamster på första löpningen, kände att tempot var lite för högt efter ca200m sänkte tempot då, kom in på 1:10min. Betade av svingar och pullups på ca 1min. Regnade som sagt så testade att köra med trädgårdshandskar, det var dumt, gillade inte alls känslan, pullupsen tyngre än vad de borde vara.

Fortfarande ok löpsteg andra varvet, men pulsen började gå upp ordentligt. Direkt på svingarna och blodsmaken kom i munnen där när jag stod och svingade, kul när man vet att halva passet är kvar. Fick bryta pullupsen andra varvet, har aldrig hänt mig i Helen.

Sista varvets löpning var ett skämt. Jag är riktigt nöjd om den tog mig under 2:30min. Krigade mig igenom svingar och PU och kom in med en sluttid på: 9:07min! Nästan 2min sämre än min senaste tid och då var jag fräsch efter, nu snurrade allt när jag satte mig när för att byta skor inför gren 2.

Tog mig ca 3-4 min innan jag ens kunde ta tag i stången, körde serien på 80kg ganska lätt förutom frontböjen i clean som hamnade snett. La på 90kg, men snubben som stod framför missade sitt lyft och stod kvar ca 1m från mig och kollade på mitt lyft så jag tappade helt fokus. Var såklart fortfarande helt utschasad efter Helen, så frågan är om jag hade fixat den sista jerken även om han inte hade stått där.


Låren trötta,,whiskyröst,blodsmak,ringande öron och tryck över bihålorna var på platsi flera timmar. Senast jag redlinade så hårt var nog på Gren 1 SM 2009.
Då gick det över efter jag hade ätit, det gjorde det inte den här gången, det var en väldigt intressant känsla att påbörja Gren3+Gren4 med blodsmak i munnen.

Låg på ca 20 plats efter G1+2

Gren3+Gren4

AMRAP 4min:

40kg burpee-thruster

Sen direkt

Inom 2min, etablera så många reps som möjligt av toes to bar, knees to elbows och pullups utan att släppa stången.

Tog det hur lugnt som helst på burpee-thruster, inte så kul att starta med stekta lår och blodsmak i munnen, men vägrade redlina igen. Andetag mellan varje lyft. Blev 32 st, inte så många men helt enligt plan för jag ville inte göra bort mig på på gren 4.

Tog ordentligt med vila, ca 1min vilken jag under tiden torkade av räcket 2ggr och tog ordentligt med magnesium. Körde PU rakt igenom för där visste jag vad jag hade att förvänta mig, möjligtvis hade jag kunnat göra mer knees to elbows då det räckte att de nuddade överarmen.
Blev 35st sen tog tiden slut och det räckte till en förstaplats på gren 4.

Trots min katastrofala inledning av dag 1 så lyckades jag iaf hämta upp mig till en nionde plats inför dag 2.

Dag 2

Gren 5

50 doubleunders
40m utfallsgång med 24kg KB
30 Jumping jacks
20 Ringdips med en MU för att ta sig upp i ringarna.
10 snatch(fulldjup) 50kg

Tid:3:40min

Började med att missa mina första 2 DU, sen flöt resten på obrutet. Utfallsgången är jag snabb på, hämtade in lite tid på.
Jumping jacks har jag aldrig kört förr, och lyckades på no-reppad på ca 5 st :)
Ringdips väldigt lätt, snabbt och explosivt.
Rycken singlar med dump, men direkt på stången efter varje lyft.
Väldigt tufft för låren, maxat med syra i lår och säte och benen vek sig närmaste 10min efter. Bättre pass än vad det såg ut på pappret innan.

Kom femma eller sexa på G5 och gav mig en placering 7 totalt.

Gren 6 Finalen

12m gå på händer
10 burpee jump over box
8 sots press 40kg
6 Sumodeadlift highpull 70kg
4 Marklyft 160kg
2 ring-HSPU

Tid:6:11min

Tekniskt svåra saker för vid vissa, så om man ville efter ett försök så fick man göra 60 airsquats istället för den övning. Man skulle dessutom lasta stången med vikter inför varje övning.
Handgående är inte riktigt min grej, kan gå typ 4-5m i stöten, att jag dessutom fick ett hål i marken på min bana gjorde att jag kommer efter rejält här.
Tog det lugnt vid burpees, kul med en vattenpöl vid min låda.
Sots press lätta och obrutna.
SDHP lätta för draget, men det regnade så mycket att stången gled ur händerna i toppen på varje.
Marklyften är så nära mitt max, så jag lastade stången och körde 60 airsquats direkt.
Ring-HSPU missade att ta mig till upp-och-ner på första försöket, väl uppe var de lätta.

Tidstjuven för mig i det här passet var handgåendet och att jag var seg med att sätta på vikter på stången, annars nöjd med min insats.
Hade dock otur, hade jag gjort klart finalen 2 sekunder snabbare(t.ex. kommit upp i handståendet direkt, eller inte haft gropen i min bana) så hade jag hamnat på femteplats totalt iställer för åttonde plats.
Oavsett så är jag nöjd över att jag lyckades hämta upp mig så bra efter G1+G2.

Kosten under helgen har bestått av redpaks,mineraler och mellanmål från hollistic. Annars mycket kaffe och grillat kött hemma hos Mackie som visade stor gästfrihet(Jag fick sova i hans prinsesstält i källaren)

Nu blir det inget tävlande på ett tag, iaf inte i CF.




Inga kommentarer: